شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

تجربه کاربری خوب چقدر برای کسب و کار شما مفید است

تجریبه کاربری ux

تجربه کاربری خوب (UX) یکی از مهم ترین عناصر در بازاریابی و خدمات مشتری است. در حال حاضر، مطالعات بی‌شماری رابطه آن را با افزایش وفاداری مشتری به برند نشان می‌دهد، اما یکی از زمینه‌هایی که هنوز به اندازه کافی مورد استفاده قرار نمی‌گیرد، طراحی وب سایت است. یکی از دلایل آن عدم توجه به اهمیت آن برای مشاغل است.

طراحان وب سایت تمایل دارند روی استفاده از آخرین روندها و نوآوری ها تمرکز کنند که اغلب به ارزش تصویر برند تمام می شود. یک مثال استفاده از عناصر طراحی و رنگ های مغایر با هویت برند است. بخش های نگران‌کننده دیگر ناوبری (منو سایت) و محتوا ضعیف است که به جای بهبود تجربه کاربر، باعث کاهش نا رضایتی کاربران می شود.

بنابراین، طراحی ضعیف UX چقدر بر کسب و کارها تأثیر می گذارد؟

هشتاد و هشت درصد از جستجو کنندگان اینترنت احتمال کمتری دارد که پس از یک تجربه بد به وب سایت بازگردند.
• بیش از نیمی از مصرف کنندگان یک صفحه را در صورتی که بارگذاری آن بیش از سه ثانیه طول بکشد، رها می کنند. در نتیجه، خرده فروشان سالانه 2 میلیارد دلار از فروش خود را به خاطر وب سایت هایی با سرعت بارگذاری کند از دست می دهند.
• هشتاد و سه درصد از کاربران «تجربه یکپارچه در همه دستگاه‌ها» را برای تصمیم خریدشان مهم می‌دانند. اگر سایتی برای موبایل بهینه نشده باشد، پنج برابر بیشتر احتمال دارد که یک کار را رها کنند. علاوه بر این، 62 درصد پس از تجربه منفی برند، احتمال خرید کمتری دارند.

تجربه کاربری ضعیف در دسکتاپ و موبایل معادل از دست رفتن مشتری است. برعکس، یک تجربه کاربری خوب خوب می تواند به کسب و کارها کمک کند تا سرنخ، تبدیل و درآمد بیشتری ایجاد کنند. برای بهبود تجربه کاربر، برخی طراح UX را استخدام می کنند، در حالی که برخی دیگر از خدمات دیجیتال مارکتینگ یک شرکت مشاوره طراحی UX استفاده می کنند.


تجربه کاربری و طراحی وب UX چیست؟

UX به نحوه تعامل و تجربه یک فرد از یک سیستم، محصول، خدمات یا برنامه اشاره دارد. جدا از کاربرد، درک کارایی، سهولت استفاده و موارد دیگر را نیز شامل می شود. تجربه کاربری خوب، نرخ تبدیل و وفاداری مشتری را افزایش می دهد.

یکی از اصطلاحاتی که اغلب با UX مطرح می شود، رابط کاربری (UI) است. با این حال، این دو عبارت متفاوت هستند، زیرا UI زیرمجموعه ای از UX است. به طور خاص، UI به طراحی بصری (به عنوان مثال، نام تجاری، رنگ ها، تایپوگرافی و چیدمان) اشاره دارد. از سوی دیگر، UX یک اصطلاح گسترده است که تعامل کاربر و نحوه عملکرد وب سایت را توصیف می کند.

مطلب مشابه: ارائه خدمات طراحی گرافیک | انواع خدمات طراحی حرفه ای


مزایای وب سایت هایی که UX خوبی می دهند

هر شرکت طراحی UX از عناصر تجربه کاربری در وب سایت های مختلف استفاده می کند. با این حال، اینها سبک ها و تکنیک هایی هستند که همه طراحان سایت نمی توانند انجام دهند. به عنوان مثال، شرکت های UX بر روی مشتریان تمرکز می کنند، در حالی که طراحان وب سایت بیشتر بر روی تصاویر بصری تمرکز می کنند. با این وجود، یکی از کارهایی که یک شرکت مشاوره طراحی UX انجام می دهد، انجام تحقیقات گسترده در زمینه تجربه کاربری است.

تحقیقات UX یک شرکت دیجیتال مارکتینگ تجربه کاربر را قادر می‌سازد:

• با تدوین صحیح و مناسب ترین راه حل ها، از اتلاف وقت و هزینه خودداری کنید.
• عناصر تجربه کاربری را پس از تحقیق درباره درک مصرف کننده از یک نام تجاری را کشف کنید.

در زیر مزایای اصلی سرمایه گذاری در خدمات آژانس تجربه کاربر آورده شده است.

۱. کاهش هزینه ها

در دراز مدت، طراحی تجربه کاربری خوب به کاهش هزینه های نگهداری وب سایت کمک می کند.

وب سایت های تجاری را در نظر بگیرید که طراحی سایت ریسپانسیو ندارند، که تعداد زیادی از آنها در ایران وجود دارد. آنها بسیاری از مشتریان بالقوه را از دست می دهند فقط به این خاطر که صفحات سایت آنها به درستی در دستگاه های تلفن همراه ارائه نمی شود. در نتیجه، این شرکت ها باید پول بیشتری برای طراحی مجدد صفحات وب خود خرج کنند.

سرمایه گذاری در خدمات طراحی تجربه کاربر، مطمئناً هزینه بیشتری دارد. اما فرآیند طراحی UX شامل تحقیقات، تجزیه و تحلیل و آزمایش گسترده است. از این رو، محصول نهایی به احتمال زیاد تجربه و فروش مثبت تری ایجاد می کند.

سایت هایی با طراحی UX خوب نیاز به به روز رسانی یا تجدید نظر در طراحی وب ندارند. بنابراین، هزینه رفع مشکلات یا توسعه بیشتر در دراز مدت ارزان تر است. در برخی برآوردها، رفع خطاها پس از توسعه می تواند تا 100 برابر بیشتر از رفع خطاها قبل از توسعه هزینه داشته باشد.

حوزه دیگری که ممکن است صرفه جویی در آن قابل توجه باشد، هزینه سفارش طراحی سایت است. به عنوان مثال، تحقیقات UX می تواند زمان و هزینه ساخت وب سایت را 33 تا 50 درصد کاهش دهد.

۲. افزایش مشتریان بالقوه و تبدیل آنها

همانطور که در بالا اشاره شد، بسیاری از مصرف کنندگان یک سایت یا کار گرافیکی را پس از یک UX بد رها می کنند. برعکس، سایت‌هایی با UX خوب می‌توانند بازدیدکنندگان بیشتری را حفظ کنند و سرنخ‌ها را افزایش دهند.

یک فرآیند تجربه کاربری خوب همچنین به بهبود نرخ تبدیل کمک می کند. به عنوان مثال یک سایت تجارت الکترونیک را در نظر بگیرید. با ارائه جریان پرداخت و طراحی آسان تر، تبدیل ها می تواند تا 35 درصد افزایش یابد. اما 27 درصد از خریداران اگر فرآیند پرداخت طولانی یا پیچیده باشد، سبد خرید را رها می کنند.

یکی از عناصر تجربه کاربری، راحت تر کردن فرآین مشتریان برای خرید محصولات یا خدمات است. از آنجایی که بسیاری از مصرف‌کنندگان قبل از تصمیم‌گیری درباره برندها تحقیق می‌کنند، یک تجربه UX خوب باید شامل ارائه اطلاعات واقعی آسان و قابل درک باشد.

۳. عملکرد بهتر سئو

همه موتورهای جستجو یک چیز مشترک دارند – ارائه یک “تجربه کاربری خوب”. بنابراین آنها از الگوریتم های پیچیده برای ارائه نتایجی که با اهداف جستجوی کاربر مطابقت دارند استفاده می کنند. تنها با انجام این کار می توانند از ادامه استفاده از خدمات خود اطمینان حاصل نمایند.

در دستگاه های تلفن همراه، سایت هایی ریسپانسیو طراحی نشده باشند، شکسته یا برای خواندن خیلی کوچک به نظر می رسند. از این رو، این تجربه منجر به تجربه کاربری منفی می شود و موتورهای جستجو معمولاً آنها را در نتایج جستجو رتبه بندی نمی کنند.

دستگاه های تلفن همراه 63 درصد از ترافیک جستجوی ارگانیک را تولید می کنند. به همین دلیل، شرکت های خدمات سئو باید روی یک طراحی وب ریسپانسیو سرمایه گذاری کنند تا از بارگیری صحیح صفحات بدون توجه به اندازه صفحه اطمینان حاصل کنند.

زمینه دیگری که طراحی UX خوب می تواند به آن کمک کند بازاریابی پرداخت به ازای کلیک (PPC) است. به عنوان مثال، گوگل تجربه صفحه فرود را اندازه گیری می کند. این معیار به آنها امکان می دهد راه هایی را برای بهینه سازی و بهبود سفرهای کاربر پیشنهاد کنند. در واقع، صفحات فرود که UX خوبی دارند، کمپین تبلیغاتی را بهبود می بخشند و نرخ تبدیل را افزایش می دهند.

۴. قوی تر شدن وفاداری به برند و افزایش مشتری

تجربه مشتری (CX) به نحوه درک مشتریان از تعاملات با یک برند اشاره دارد. این شامل کل سفر خرید اینترنتی کاربر در وب سایت های مختلف می باشد. بنابراین، فرآیند طراحی UX به CX خوب کمک می کند.

اهمیت CX برای وفاداری به برند هرگز قابل اغراق نیست. برای مثال، یک نظرسنجی در آمریکا نشان داد که 73 درصد از میانسالان احتمالاً به تجارت با برندهایی ادامه می‌دهند که تجربه مشتری ثابتی را ارائه می‌دهند. علاوه بر این، 88 درصد پس از انجام سه خرید یا بیشتر، وفاداری به برند را ایجاد می کنند.

یک طراحی وب UX عالی نه تنها سرنخ های بیشتری را جذب می کند و تبدیل را افزایش می دهد، بلکه به ایجاد روابط قوی با مشتری نیز کمک می کند. در نتیجه، وفاداری به برند افزایش می‌یابد و مشتریان راضی شروع به اشتراک‌گذاری تجربیات خود با بقیه می‌کنند.

به عنوان مثال، مشتریان خوشحال و وفادار ممکن است در شبکه های اجتماعی خود پست بگذارند. آنها همچنین ممکن است این خبر خوب را به خانواده، دوستان و همکاران خود منتقل کنند. علاوه بر این، آنها همچنین می توانند نظرات مثبتی بنویسند و به افزایش شهرت برند کمک کنند.

مطلب مشابه: چگونه برندسازی کنیم؟ مزایای داشتن برند قوی

۵. تجربه کاربری خوب بازگشت سرمایه را تضمین می کند

شرکت‌های تجربه کاربری از معیارهای طراحی برای کمک به کسب‌وکارها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال، تحقیقات نشان می دهد شرکت هایی که طراحی UX را اتخاذ کرده اند، درآمد خود را 32 درصد افزایش داده اند. علاوه بر این، آنها همچنین 56 درصد به بازده کل سریعتر به سهامداران (TRS) دست یافتند.


نتیجه گیری: طراحی UX برای رشد ضروری است!

چرا شرکت ها باید بدانند که چگونه تجربه کاربری را با اتخاذ طراحی UX بهبود بخشند؟ پاسخ کوتاه این است که یک شرکت طراحی UX در فرآیند طراحی سایت فروشگاهی و شرکتی به خرید آسان در سایت فروشگاهی و تماس با وب سایت های شرکتی کمک می کند. یک تجربه کاربری مثبت به نوبه خود منجر به رضایت بیشتر مشتری می شود.

آیا می خواهید در مورد اینکه چگونه UX به کسب و کار شما کمک می کند تا یک تجربه مثبت و یکپارچه را به مشتریان ارائه دهد بیشتر بدانید؟ با ما تماس بگیرید. یکی از طراحان UX ما به تمام سوالات شما پاسخ خواهد داد.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار