شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

چگونه برندسازی کنیم؟ مزایای داشتن برند قوی

برندسازی

در حالی که فرآیند ایجاد یک کسب و کار در سال‌های اخیر بسیار قابل دسترس‌تر شده است، شیوه‌های موفق برندسازی می‌تواند تفاوت بین یک شغل سخت و یک شغل موفق را ایجاد کند.

اگر با استراتژی های برندسازی آشنا نباشید، فهمیدن اینکه چه مراحلی برای ساختن یک برند ضروری است، می تواند بسیار دشوار باشد. برای کمک به شما، ما در مورد هر چیزی که باید در مورد ایجاد هویت برند قوی برای کسب و کار خود بدانید صحبت خواهیم کرد.

مطلب مشابه: طراحی سایت شرکتی برای چه کسب و کارهای مناسب است؟

برند چیست؟

اکثر مردم فکر می کنند که برند با نام یک شرکت یا لوگو مرتبط است. در حالی که لوگو یک بخش مهم از برندسازی است و برند چیزی بیش از طراحی لوگو است. برندسازی به ایجاد شهرت خوب و رابطه خوب با مشتریان شما مربوط است. برندسازی همان تصویری است که شما می خواهید به مشتریان خود منتقل کرده و کسب و کار خود را از رقبای خود تعریف و جدا کنید. در وهله اول، یک نام تجاری قوی به مشتریان کمک می کند تا فوراً متوجه شوند که تجارت شما چیست و چه مزایایی و سودهایی به آنها ارائه می دهد.

مزایای توسعه یک برند قوی

یک نام تجاری تثبیت شده، شهرت و اعتبار شما را ایجاد و برای روابط و وفاداری با مشتری معجزه می کند. کار بر روی نام تجاری شما برای یک کسب و کار کوچک ضروری است، زیرا باید مشتریان بالقوه را قبل از اینکه بتوانند به شما اعتماد کنند به جای نام هایی که قبلاً شناخته شده در بازار هستند، جلب کنید.

برندسازی چیزی فراتر از طراحی لوگو و شعار است

برخی دیگر از مزایای برندینگ قوی عبارتند از:

1- اعتبار برند شما را افزایش می دهد

برندهایی امتحان خود را پس داده اند، در بین مردم قابل اعتمادتر هستند. اگر کسب و کار شما به شهرت قابل اعتمادی برسد، احتمال خرید و اعتماد مشتریان بیشتر است.

2- شناخت و قرار گرفتن در معرض عموم را افزایش می دهد

مشتریان، مارک هایی را که دوست دارند به نزدیکان خود پیشنهاد می کنند. بازاریابی دهان به دهان رایگان بوده و باعث می شود تا دسترسی و پیشروی برند شما افزایش پیدا کند.

3- مشتریان ایده آل را جذب می کند

جذب مشتریان همفکر شما زمانی که آسان تر است که مشتریان شما ایده روشنی از ارزش ها و ماموریت برند شما داشته باشند.

4- فروش و کسب و کار تکراری می شود

یک برند خوب و قوی می تواند مشتریان وفادار ایجاد کند.

5- درآمد را افزایش می دهد

 

به طور کلی، برندسازی موفق در فروش و درآمد تأثیر می گذارد. در واقع، مشتریان دوست دارند از برندی خرید کنند که قبلاً نام آن به گوش رسیده باشد.

چگونه برندسازی کنیم؟

ساخت هویت برند خوب، فرآیندی جامع شامل تعریف دقیق ارزش ها و اهداف شما، ایجاد یک داستان برند عالی و همچنین تحقیقات بازار هدف است. برای کمک به شما در درک این فرآیند، ما مراحل ساختن برند را برای مرور می کنیم.

 

1- با تعریف اهداف و ارزش های تجاری شروع کنید

قبل از شروع کامل سفر ساخت برند خود، آگاهی کامل از اهداف و ارزش های تجاری اهمیت دارد. این به شما کمک می کند تا هدف نهایی کسب و کار خود و اقدامات لازم برای دستیابی به آن را درک کنید. اهداف و ارزش های کسب و کار شما به اندازه گیری اینکه آیا کسب و کار به اهداف خود می رسد یا خیر کمک می کند و در عین حال پایه و اساس هویت برند شما است.

قبل از برندسازی، با تعریف اهداف و ارزش های تجاری شروع کنید

2- در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید

گام بعدی این است که در مورد مخاطب هدف خود تحقیق کنید، مشخص کنید چه کسی را می خواهید جذب کنید و چگونه نیازهای دقیق آنها را برآورده خواهید کرد. این مسئله باعث می شود تا متوجه شوید که این مشتریان بالقوه در کسب و کار شما به دنبال چه چیزی هستند و چه برندی باید بسازید تا برای آنها جذاب باشد. مشخص بودن هنگام تحقیق در مورد بازارهای هدف بسیار مهم است. به عنوان مثال، به جای هدف قرار دادن عاشقان مد به طور کلی، گروه خاصی را هدف قرار دهید که عاشق مجموعه های قدیمی هستند.

3- طراحی سایت فروشگاهی را فراموش نکنید

یکی از راه هایی که می تواند برند و محصولات شما را مطرح تر کند، طراحی سایت فروشگاهی است. برای این کار نیازی نیست که خودتان دست به کار شوید. شما می توانید در شرکت ها و آژانس های تبلیغاتی و دیجیتال مارکتینگ، سفارش طراحی سایت خود را ثبت کنید.

4- خدمات سئو و تولید محتوا را فراموش نکنید

امروزه تولید محتوا به یکی از ملزومات مطرح شدن برند و برندسازی تبدیل شده است. خدمات سئو و تولید محتوا به مطرح شدن برند شما کمک بزرگی خواهد کرد. اگر محتواهای خوبی تولید کنید، در گوگل و اینستاگرام بیشتر دیده می شوید.

5- ساخت پیج اینستاگرام را اصلاً پشت گوش نیندازید

مدیریت پیج اینستاگرام کار سختی نیست، ولی اگر تخصص کافی در این زمینه ندارید بهتر است آن را به فردی متخصص بسپارید. افراد متخصص بسیاری در این زمینه وجود دارند. شما می توانید از خدمات طراحی گرافیک نیز استفاده کنید تا پروفایل زیباتر و جذاب تری داشته باشید.

اینستاگرام به برند شما کمک خواهد کرد

6- تبلیغ در گوگل به دیده شدن برند شما کمک می کند

حتماً پنجره های تبلیغاتی را در سایت ها و آنلاین شاپ های مختلف دیده اید. این پنجره ها با مبالغی برای تبلیغ برند شما به اجاره داده می شوند. با این روش، برند شما بیشتر و بهتر دیده می شود. تبلیغ در گوگل می تواند برند شما را در معرض عموم قرار دهد و دیده شدن همان چیزی است که یک برند به دنبال آن است.

مطلب مشابه: ثبت کسب و کار در گوگل

جمع بندی:

اگرچه طراحی برند و برندسازی مستلزم سرمایه گذاری زیادی است، اما یکی از مهم ترین مراحل برای استقرار کسب و کار شما در بازار محسوب می شود. برای اینکه کسب و کار شما موفق باشد و خود را از رقیبان متمایز کند، باید روی ایجاد هویت برند، برندسازی یک محصول و شرکت، ساختن داستان برند کار کنید.

در این مقاله، ما مراحل ساده ای را در مورد چگونگی ایجاد یک برند برای کسب و کار خود را پوشش داده ایم. در اینجا خلاصه ای از آنچه در مورد آن بحث کردیم آمده است:

اهداف و ارزش های کسب و کار خود را مشخص کنید.

مخاطب هدف خود را به خوبی تحقیق کنید.

سایت فروشگاهی باز کنید.

از خدمات سئو بهره مند شوید.

پیج اینستاگرام باز کنید.

برند را در کانال های بازاریابی مختلف و گوگل تبلیغ کنید.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار