شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

مزایا و معایب سایت های فروشگاهی

امروزه توجه کاربران به فضای مجازی نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده و خیلی از افراد بیشتر خرید های خود را اینترنتی انجام میدن و به همین دلیل خیلی از صاحبان کسب و کار به دیجیتال کردن کسب و کار خود روی اورده اند و به غیر از افرادی که کسب و کار دارند خیلی از افراد به دنبال این هستند که با کمک فضای دیجیتال کسب و کاری را شروع کنند.

هزینه مالی پایین در طراحی سایت فروشگاهی

به عنوان یکی از مهمترین مزیت های سایت فروشگاهی می توان به هزینه های کم آن نسبت به فروشگاه های واقعی اشاره کرد.برای مثال شما اگر بخواهید یک فروشگاه خرده فروشی هم راه اندازی کنید حداقل به صد ها میلیون تومان پول احتیاج دارید و همچنین هزینه های نگهداری بسیار بیشتری نیز مانند کارمندان تجهیزات فروشگاه انبار و… دارد اما فروشگاه های اینترنتی به این شکل نیستند! این به این معنی نیست که فروشگاه های اینترنتی هزینه ای ندارند اما هزینه های ان ها بسیار کمتر هست نسبت به فروشگاه های فیزیکی.

درآمد فروشگاه‌های اینترتنی به صورت 7/24 است

مزایای فروشگاه اینترنتی

 فروشگاه های انلاین در هر ساعت از  شبانه روز در دسترس مشتریان هستند و این ویژگی این اجازه رو به مشتری می دهد که بدون داشتن محدودیت خریدشان را انجام دهند.به عنوان مثال افرادی که در طول روز مشغله های زیادی دارند و وقتی برای خرید در روز ندارند می توانند در ساعت هایی که فروشگاه های فیزیکی بسته هستند خریدشان را انجام دهند.

معایب وب سایت فروشگاه اینترنتی چیست؟

همانطور که میدانید هر کسب و کار و هر فروشگاهی علاوه بر مزایا معایبی نیز دارند که بد نیست قبل از راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی ان ها را نیز بدانید

زمانی که سایت با مشکل مواجه می شود هیچ کس نمی تواند خرید انجام دهد!

همانطور که اشاره کردیم مشتریان در هر ساعت از شبانه روز می توانند خرید خود را انجام دهند اما این به ان معنی نیست که سایت شما همیشه در دسترس است! مانند این که شما یک فروشگاه فیزیکی دارید و میخواهید تغییر دکور دهید قاعدتا این تغییرات همیشگی نیستند اما در ان زمان شما قادر به سرویس دهی به مشتریان نیستید.

مشتریان صبر ندارند!

یکی دیگر از معایب حائز اهمیت سفارش طراحی سایت فروشگاه های انلاین صبر نداشتن مشتریان است. اگر برای مشتری سوالی در رابطه با محصول نحوه ارسال روش پرداخت یا… پیش بیاید مشتری انتظار دارد پاسخ سوال او در کمترین زمان ممکن داده شود در غیر این صورت از فروشگاه شما خارج شده و به سایت  دیگری مراجعه می کند

بازاریابی در فضای دیجیتال بسیار رقابتی است:

بر خلاف راه اندازی فروشگاه اینترنتی که نسبت به راه اندازی فروشگاه فیزیکی بسیار اسان تر هست و با توجه به مزایا و معایب فروشگاه های اینتنرتی رقابت در فضای دیجیتال بسیار زیاد هست.

می توان گفت یکی از مهم ترین معایب فروشگاه های انلاین در بخش ارسال محصول زمان رسیدن محصول و هزینه ارسال برای مشتری می باشد. هزینه و زمان ارسال محصولات می تواند برای هر مشتری با توجه به موقعیت مکانی خریدار متفاوت باشد

بنابر این باید یک برنامه ریزی دقیق برای ارسال محصولات داشته باشید و مشتریان خود را از مان و هزینه ارسال محصول قبل از خرید محصول مطلع کنید. در غیر این صورت به احتمال زیاد مشتری خود را از دست خواهید داد!

جمع بندی:

مزایا و معایب سایت های فروشگاهی را باهم بررسی کردیم و متوجه شدیم که علاوه بر مزایای زیادی که دارد معایبی نیز دارد اما معایب آن غیر قابل رفع نیستند و میتوان با مدیریت درست و همکاری با متخصصان شرکت دیجیتال مارکتینگ در تهران سپنتا در این زمینه از معایب هم عبور کرد و به فروش رسید! 

مزایای فروشگاه اینترنتی

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار