شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

اصول طراحی سایت فروشگاهی

اصول طراحی سایت فروشگاهی

آشنایی با اصول طراحی سایت فروشگاهی ونکات اصلی آن

 

در سال های اخیر اصول طراحی سایت فروشگاهی مورد توجه افراد زیادی قرار گرفت. گسترش جایگاه خرید اینترنتی بین مردم و استقبال بی نظیر آنها از این روش، داشتن وب سایت فروشگاهی را برای هر فروشنده ای واجب کرده است. این روزها فروشنده از طریق فروشگاه اینترنتی به راحتی محصولات خود در اختیار مشتریان قرار خواهد داد. در این مقاله سعی داریم با معرفی اصول طراحی سایت فروشگاهی به شما در طراحی یک سایت منحصر به فرد کمک کنیم.

اصول طراحی سایت فروشگاهی

مهمترین اصول طراحی سایت فروشگاهی

 

یک سایت فروشگاهی به فروشنده کمک میکند تا فرصت ارائه برند خود را داشته باشد و بتواند به راحتی با مشتریان ارتباط برقرار کند. وی از این طریق محصولات خود را به راحتی به فروش خواهد رساند. البته شرط و شروط بسیاری در این میان وجود دارد.

یکی از اصلی ترین و اساسی ترین آنها دانستن اصول طراحی سایت فروشگاهی است. طراحی وبسایت اصول خاصی دارد که شاید در نظر یک فرد اهمیت چندانی نداشته باشد اما برای طراحی وب سایت بسیار مهم است و می‌تواند مشتریان را جذب کرده و آنها را مجبور به خرید کنند. وبسایت شما نماینده فروشگاه شما است. در نتیجه باید یک تصویر زیبا از فروشگاهتان در وب سایت خود ارائه دهید.

مطلب مشابه: مزایا و معایب سایت فروشگاهی

 

1- ساده و بدون تجملات طراحی کنید

طراحی ساده اما گیرا یکی از اصول طراحی سایت فروشگاهی است. وب سایت فروشگاهی همیشه نباید تجملاتی و شلوغ باشد. سادگی همیشه حرف اول را میزند و جذابیت خاصی به سایت فروشگاه می دهد. وقتی سایت شما شلوغ و پر زرق و برق طراحی شود، توجه مخاطب از کالاهای ارائه شده منحرف میشود. در نتیجه یک طراحی ساده، شیک و در عین حال جذاب میتواند فروش محصولات را بیشتر به نمایش بگذارد.

 

2- نام برند خود را انتخاب کنید

اگر میخواهید مشتری‌ به شما اطمینان کند و از شما خرید آنلاین انجام بدهد باید اصول طراحی سایت فروشگاهی را بدانید. وب سایت فروشگاهی باید معتبر و قابل اعتماد باشد. زمانی که مشتری وارد سایت شما می شود باید نکاتی برتر از دیگر رقبا مشاهده کند. به طوری که مشتری را برای خرید قانع کند. همچنین نماد اعتماد در وب سایت تاثیر بسزایی روی جلب اعتماد مشتری دارد. برای اینکه بتوانید سایت بهتری برای خود طراحی کنید ابتدا یک نام برای برند خود انتخاب کرده و سپس از روی نام برند طراحی سایت را شروع کنید. برای اینکه یک نام مناسب برای سایت خود انتخاب کنید باید شناخت بیشتری از زمینه فعالیت خود بدست بیاورید تا بتوانید بهترین گزینه را برای نام سایت انتخاب کنید.

 

3- مشتری سایت خود باشید

برای این که بتوانید بهترین خدمات را در فروشگاه اینترنتی به مشتریان ارائه دهید باید بدانید که مشتری به چه چیزهایی نیاز دارد و در سایت شما به دنبال چه چیزی می گردد. به همین خاطر باید در جایگاه یک فرد بازدید کننده قرار بگیرید و نیازهای او را تشخیص دهید و در سایت اعمال کنید.

اصلی ترین اصول طراحی سایت فروشگاهی نیز همین نکته است. شما باید بدانید مخاطب شما چه می خواهد تا بتوانید نیاز وی را در وبسایت برطرف کنید معمولا مشتریان از سایت هایی که روند انتخاب و خرید در آنها آسان تر است، استقبال بیشتری می کنند. در واقع فروش محصول در چنین وب سایت هایی بیشتر است.

 

4- رنگ ها را بشناسید

شناخت رنگ ها در وب یکی دیگر از مهم ترین اصول طراحی سایت فروشگاهی است. شناخت رنگ ها کاملاً موضوعی تخصصی و مهم است. اینگونه نیست که شما بر طبق علاقه خود رنگی را انتخاب کنید و در سایت خود قرار دهید؛ بلکه باید با توجه به روانشناسی رنگ ها از رنگ های استفاده کنید که مشتری را به خرید از شما مشتاق میکند. برای مثال استفاده از رنگ قرمز روی دکمه خرید به دلیل ایجاد احساس اشتیاق و هیجان در افراد است. در واقع رنگ قرمز اشتیاق افراد برای هزینه کردن را بالاتر می برد. طبق تحقیقات انجام شده، قرمز بودن دکمه خرید ۳۴ درصد افزایش فروش را به دنبال دارد. استفاده از رنگ آبی در سایت می‌تواند به مشتری احساس اطمینان القا کند. به طوری که وارد یک فروشگاه قابل اعتماد شده و می تواند به راحتی خرید اینترنتی خود را انجام دهد.

 

5- از تصاویر استفاده کنید

در بین اصول طراحی سایت فروشگاهی، وجود عکس یکی از ملزومات اصلی و اساسی است. هیچ کس بدون دیدن جنس مورد نظر اقدام به خرید نمی کند. استفاده از عکس های با کیفیت از زوایای مختلف محصول می تواند اعتماد سازی بیشتری انجام دهد و بازدید مشتریان را افزایش دهد.

 

6- کوتاه مختصر و مفید بنویسید

در یک سایت فروشگاهی مشتری ها مطالب را تا آخر نمی خوانند و فقط بخشی از آن را می خوانند. در نتیجه اگر می خواهید تمامی توضیحات را به عرض مشتری برسانید، توصیه ما به شما این است که کوتاه و مفید بنویسید. در این صورت فرد کلافه نشده و از سایت شما خارج نمی شود.

در اصول طراحی سایت فروشگاهی، محتوانویسی استاندارد نیز بسیار اهمیت دارد. بخشی که شامل نکات اصلی است را در محتوا بولد کنید تا بیشتر در معرض دید باشد. برای اینکه در بین مشتریان یک فروشگاه قابل اعتماد معرفی شوید، باید به کوچکترین نکات نیز در طراحی سایت توجه کنید. حتی وجود غلط املایی و نگارشی در محتوای سایت می تواند از اعتماد کاربران بکاهد. هیچکس از سایتی که طراحان توجهی به طراحی و مدیریت آن ندارند، خرید نمی کند. سایت باید مدام بروزرسانی شود و پشتیبانی قوی داشته باشد.

مطلب مشابه: خدمات تولید محتوا

 

7-به نظرات مشتری ها پاسخ دهید

وقتی تصمیم به طراحی سایت فروشگاهی گرفتید باید یا خود یا فرد دیگری را به عنوان پاسخگویی به مشتریان انتخاب کنید و قسمتی را در سایت خود به عنوان نظرات و رتبه بندی مشخص کنید تا افراد نظرات و امتیاز خود را برای محصولات شما به اشتراک بگذارند. برای اینکه مشتری های جدیدی به خرید از سایت جذب شوند، باید مشتری های فعلی شما نظرات مثبت خود را در سایت به نمایش بگذارند تا اعتماد سازی بهتر شکل بگیرد.

 

8- سایت خود را سر راست طراحی کنید

سایت خود را طبق اصول طراحی سایت فروشگاهی طراحی کنید که مشتری بدون سردرگمی و تنها با یک یا دو کلیک به سراغ محصول مورد نظر خود برود. برای سایت خود بخشی را به عنوان جستجو مشخص کنید تا فرد محصول خود را به راحتی پیدا کند و لازم نباشد که بین دسته ها و محصولات مختلف سر در گم شود.

طراحی سایت فروشگاهی

 

امکان پرداخت اینترنتی در سایت

 

در صورتی که قادر باشید پرداخت درب منزل را برای فروش اینترنتی خود قرار دهید یک گام بزرگ در اعتماد سازی برداشته اید و از رقبای خود پیشی گرفته‌ اید؛ اما در صورت نبود این امکان، می توانید امکان مرجوعیت کالا را اضافه کنید تا فرد با خیال راحت خرید خود را انجام دهد و در صورت نارضایتی امکان برگشت کالا را داشته باشد.

 

نتیجه گیری

برخی گمان می کنند اصول طراحی سایت فروشگاهی خصوصا فروشگاه اینترنتی بسیار سخت و مشکل است و از عهده هر کسی بر نمی آید؛ اما با مطالعه در این زمینه و مشورت با افرادی که در این زمینه تخصص دارند، می توانیم به شما در سفارش طراحی سایت حرفه ای کمک کنیم.

طراحی سایت

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار