شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

وبلاگ چیست؟ مزیت و کاربرد آن

وبلاگ چیست |مزیت و کاربرد آن

تا به امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که به صورت دقیق وبلاگ چیست؟ استفاده از آن چه مزایایی را در خود جای داده است؟ اصلا چرا به کار گیری و راه اندازی وبلاگ به مسئله ای مهم تبدیل شده است؟ در پاسخ به این سوالات، باید بگوییم وبلاگ که با نام های خاصی همچون بلاگ هم شناسایی می شود، یک نوع صفحه حاوی محتوا های تجاری یا شخصی به حساب می آید. در طی آن مطالب بر اساس زمان انتشار دسته بندی شده و می توانند لحن محاوره ای و رسمی داشته باشند.  در جوامع بین المللی، وبلاگ نویسی در دهه 90 میلادی و در ایران از اوایل سال 1380 شروع شد. به خاطر داشته باشید که استفاده از وبلاگ می تواند روند سئو سایت را به صورت مستقیم تحت تاثیر خود قرار دهد. امروز ما قصد داریم تا در مورد کاربرد وبلاگ و راه اندازی آن با شما صحبت کنیم؟

وبلاگ چیست

کاربرد وبلاگ چیست؟

بیایید تا کارمان را با پاسخ به یک سوال مهم شروع کنیم: کاربرد وبلاگ چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که وبلاگ ابزار کاربردی به حساب می آید که بر روی میزان بازدهی یک مجموعه به صورت مستقیم تاثیر گذار خواهد بود. یکی از اولین پاسخ هایی که می توان برای سوال کاربرد وبلاگ چیست ارائه کرد، مربوط به تقویت مجموعه در موتور های جستجو می باشد. سئو یک مبحث پر اهمیت در دنیای اینترنت به حساب می آید. افراد همواره روش های متنوعی را برای بهینه کردن سایت خود برای موتور های جستجو مورد استفاده قرار می دهند. استفاده از وبلاگ یکی از همین روش های محبوب به حساب می آید که مزایای زیادی را نیز در خود جای داده است.

به صورت کلی، انواع وبلاگ به گونه ای طراحی شده اند که شما می توانید آنها را برای بهبود وضعیت خدمات سئو سایت خود مورد استفاده قرار دهید. دیگر کاربرد وبلاگ مربوط به تقویت روابط با مشتریان می باشد. به صورت کلی، تعامل با مشتریان یک مسئله پر اهمیت در دنیای دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. وبلاگ نویسی به شما اجازه می دهد تا با مشتریان فعلی، آینده و قدیمی خود یک گفتگو ساده داشته باشید.

استفاده از قسمت کامنت یا نظرات به شما اجازه می دهد تا نظر مخاطبین در مورد محصول خریداری شده را نیز جذب کنید. در نهایت، استفاده از وبلاگ و ابزار های طراحی شده در این زمینه به شما اجازه می دهد تا خیلی راحت تر محتوای سایت خود را با دیگر افراد به اشتراک بگذارید. انواع وبلاگ به گونه ای طراحی شده اند که به کاربران اجازه می دهند تا محتوایشان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. شما با استفاده از انواع وبلاگ می توانید به بازدهی مطلوبی از نظر جذب مخاطب دسترسی پیدا نمایید.

بیشتر بخوانید: بک لینک و رپورتاژ

کاربرد وبلاگ چیست؟

 

مزیت استفاده از وبلاگ چیست؟

شاید برای شما هم سوال پیش بیاید که مزیت استفاده از وبلاگ چیست؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم که وبلاگ ها یک سری ویژگی های خاص و کلیدی را در خود جای داده اند همین ویژگی های خاص و کلیدی هم باعث شده تا میزان محبوبیتشان در جامعه امروزی ما چند برابر شود. در ابتدا، ساخت وبلاگ ساده است. برای طراحی وبلاگ شما نیازی به طی کردن مراحل کد نویسی و برنامه نویسی پیچیده نخواهید داشت! شما می توانید از خدمات سیستم های تولید محتوا یا تیم های سوم شخص استفاده کنید تا به بازدهی مطلوبی هم در این زمینه دسترسی پیدا نمایید.

دیگر پاسخی که به سوال مزیت استفاده از وبلاگ چیست می توان ارائه کرد مربوط به نامحدود بودن ترافیک ورودی و خروجی است. وبلاگ ها صفحات سنگین و پیچیده ای را در خود جای نداده اند. در صورتی که شما به درستی آنها را ایجاد کنید، در این زمینه با هیچ مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. مطالعه مطالب و بازدید از آنها کاملا نامحدود بوده و می تواند کاربران زیادی را به خود جذب نماید. در ضمن، وبلاگ یک سایت بر روی وضعیت سئو آن نیز تاثیر گذار بوده و می تواند آن را بهبود ببخشد. پس، اگر شما هم به دنبال ارتقا سایت خود از نظر سئو هستید، بهتر است که موارد مذکور را مد نظر قرار دهید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشوید.

مطلب مشابه: تعریف crm: کاربرد و انواع سی آر ام

تفاوت وب سایت و وبلاگ چیست؟

دیگر سوالی که در این زمینه مطرح می شود، تفاوت وب سایت و وبلاگ چیست می باشد. به صورت کلی، میان ساختار های کلیدی وب سایت و وبلاگ یک سری تفاوت های خاص وجود دارد. در وب سایت واحد اصلی یک محتوا صفحه شناسایی می شود. این در حالی است که در وبلاگ واحد اصلی محتوا، پست است. در وبلاگ همه مطالب بر اساس زمان نگارش و ارسال دسترسی می شوند. اما این مسئله در وبسایت ضروری نیست. یعنی کاربران با استفاده از وب سایت لزوما نباید مطالب خود را بر اساس بازه زمانی انتشار به مخاطبین نمایش دهند. یک وب سایت لزوما باید صفحه اصلی داشته باشد تا قسمت های مختلف خود را به کاربران نمایش دهد. این در حالی است که وبلاگ ها لزوما به صفحه اصلی نیاز ندارند. شما می توانید لیست محتوا های موجود در وبلاگ را به عنوان صفحه اصلی قرار دهید.

تاثیر وبلاگ بر روی سئو

تاثیر وبلاگ بر روی سئو سایت فروشگاهی

در نهایت، به خاطر داشته باشید که انواع وبلاگ بر روی میزان بازدهی طراحی سایت فروشگاهی به صورت مستقیم تاثیر گذار هستند. در صورتی که شما یک سایت فروشگاهی دارید و هدفتان فروش محصول است، باز هم باید به تولید محتوا و استفاده از وبلاگ توجه ویژه ای داشته باشید.

در ساده ترین حالت، انواع وبلاگ میزان ترافیک ورودی سایت های فروشگاهی را افزایش می دهند. در صورتی که آمار سایت برایتان اهمیت دارد، بلاگ نویسی را شروع کنید. زمانی که شما محتوای بهینه شده از نظر سئو را در یک وب سایت منتشر کنید، مشتریان بالقوه ای را به سایت خود دعوت کرده اید که با استفاده از کلمات کلیدی مختلف به دنبال محصولات شما هستند. وبلاگ مشتریان را برای خرید ترغیب کرده و می تواند برای برند سازی در دنیای دیجیتال هم مورد استفاده قرار گیرد. در نهایت، استفاده از وبلاگ به شما اجازه می دهد تا هزینه پرداختی برای تبلیغات را از طریق بازدهی بالا مجددا دریافت کنید.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار