شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

تعریف crm: کاربرد و انواع سی آر ام

تعریف crm و کاربرد آن

Crm چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این لغت در واقع یک واژه اختصاری برای عبارت customer relationship management است. در واقع می توانیم این نرم افزار را به عنوان یک سیستم جامع در ارتباط با مشتریان در نظر بگیریم. از این رو استفاده از Crm در کسب و کارهای امروزی و آنلاین(مزایای کسب و کار آنلاین) از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این مقاله قصد داریم در مورد این نرم افزار و کاربردهای مختلف آن با شما صحبت کنیم. پس در ادامه همراه ما باشید.

بیشتر بخوانید : مدل p4 در دیجیتال مارکتینگ

 

Crm چیست و چه کار می کند؟

Crm یک نرم افزار پیشرفته و مدرن برای سازماندهی ارتباط با مشتری در کسب و کارهای مختلف است. به بیان ساده تر، این نرم افزار به شما کمک می کند تا ارتباط خود با مشتریان قبلی را به صورت ویژه ای حفظ کرده و آن را ادامه دهید. به طور معمول برخی از شرکت ها وظیفه فروش محصول و برخی دیگر وظیفه ارائه خدمات به مشتری را به عهده دارند. حال نرم افزار مذکور شرایطی را فراهم می کند که شما مشتریان سابق خود را شناسایی کرده و خدمات ویژه خود را به آن ها ارائه دهید. از طرفی این نرم افزار برای شناسایی مشتریان جدید و ایجاد ارتباط موثر با آن ها نیز مناسب است.

به طور کلی Crm یک نرم افزار جامع برای مدیریت وضعیت ارتباط با مشتری است. این روزها بسیاری از شرکت های معتبر در سراسر دنیا برای حفظ مشتری و افزایش بازخورد از این نرم افزار پیشرفته استفاده می کنند. در واقع این نرم افزار، دو هدف کلی را دنبال می کند. حفظ مشتری های سابق و افزایش جذب مشتری های جدید به عنوان مهم ترین دلایل استفاده از نرم افزار سی آر ام به شمار می روند.

آشنایی با نرم افزار crm

 

معرفی انواع Crm و کاربردهای هر یک

جالب است بدانید که نرم افزار Crm انواع مختلفی دارد. هر یک از این انواع کاربرد و اهدافی خاص را به دنبال دارند. به طور کلی این نرم افزار از 4 وجه مورد بررسی و استفاده قرار می گیرد. در ادامه این چند وجه را به شما معرفی کرده و کاربرد هر یک را نیز برای شما عزیزان شرح می دهیم.

  • مورد اول نرم افزار Crm استراتژیک است. همان طور که می دانید، استراتژی به معنای راه حل است. بنابراین در این نوع سی آر ام، شما می توانید با نقشه ای کلی برای رسیدن به اهداف اصلی یعنی حفظ مشتری های قبلی و افزایش مشتریان جدید آشنا شوید.
  • از دیگر انواع و کاربرد نرم افزار Crm می توان به نرم افزارهای عملیاتی اشاره کرد. در این بخش شما با اصول اجرای عملیات و ترتیب انجام فرآیندها برای دسترسی به هدف آشنا خواهید شد.
  • در ادامه بررسی جنبه های مختلف نرم افزار Crm به بخش تحلیلی می رسیم. در این بخش شما با داده ها و اطلاعاتی که از دو مرحله قبل به دست آورده اید را مورد بررسی و تحلیل همه جانبه قرار دهید. در واقع شما با تحلیل نیازهای مشتری، وضعیت فروش محصولات مختلف و… می توانید بهترین راه برای افزایش درآمد و جلب نظر مشتری را کشف کنید.
  • مورد بعدی Crm تعاملی است. همان طور که می دانید تعامل به معنای همکاری پایاپای است. در این روش شما خود را جای مشتری می گذارید تا بتوانید نیازهای او را به طور کامل شناسایی کنید. در روش تعاملی شما می توانید بیشتر با نیازهای مشتری آشنا شوید و از این طریق خدمات خود را بهینه سازی کنید. با بهینه سازی خدمات می توانید ظرف مدت زمان کوتاهی درآمد و همچنین تعداد مشتریان خود را افزایش دهید.

نرم افزار سی آر ام چیست

نرم افزار سی آر ام چه امکاناتی دارد؟

یکی از مهم ترین سوالات در مورد نرم افزار Crm، امکانات آن است. بسیاری از افراد هنوز با ویژگی های مختلف و فوق العاده نرم افزار یاد شده آشنایی ندارند. این نرم افزار ویژگی های مختلفی دارد که از مهم ترین آن ها می توان به قابلیت اضافه کردن سایر افراد به برنامه اشاره کرد. به علاوه برای دسته بندی کردن رده های مختلف در این مجموعه می توان از استاتوس یا تعریف خاصی استفاده کرد.

از طرف دیگر شما در نرم افزار Crm می توانید کلاس ها یا دوره های خاصی را تعریف و برگزار کنید. امکان مشاهده وضعیت برگزاری دوره، ثبت یک مدرس برای دوره، وضعیت نتیجه و… نیز از طریق این نرم افزار برای شما عزیزان فراهم شده است. بسیاری از مجموعه های آموزشی برای برگزاری دوره و دریافت هزینه های مربوطه از دانشجویان از نرم افزار یاد شده استفاده می کنند.

نرم افزار Crm  برای حسابداران و افرادی که مدیریت امور مالی و مالیات شرکت های مختلف را به عهده دارند نیز، بسیار جامع و کاربردی است. امکان ارائه تخفیف و جریمه، مشاهده وضعیت پرداختی، مشاهده میزان بدهکاری و بستانکاری، نام بدهکاران و بستانکاران و… نیز در این نرم افزار وجود دارد. شایان ذکر است که امکانات ذکر شده، تنها گوشه ای از امکانات این سامانه ارزشمند هستند. در صورتی که از سیستم های پیشرفته و ارتقا یافته این نرم افزار استفاده کنید می توانید به قابلیت های گسترده و ارزشمند دیگری نیز دست پیدا کنید.

 

 

معرفی مزیت های استفاده از نرم افزار crm

در بخش انتهایی محتوا قصد داریم مزیت های حاصل از استفاده از نرم افزار Crm را به شما معرفی کنیم. یکی از مهم ترین مزیت های استفاده از این نرم افزار، افزایش میزان سوددهی کار است. همان طور که در بخش های آغازین مقاله ذکر شد، در این روش تمامی داده ها مورد سنجش و تحلیل قرار می گیرند. بنابراین شرکت با نیازهای مشتری آشنا شده و خدمات شرکت خود را در راستای نیازهای تعریف شده به مشتری ارائه می دهد. به این ترتیب با جلب رضایت مشتری، میزان سودآوری شرکت روز به روز افزایش خواهد یافت.

یکی دیگر از مزیت های مهم استفاده از نرم افزار Crm ایجاد تعامل و ارتباط بین اعضای شرکت با یکدیگر است. در این نرم افزار قابلیت ارسال پیام فوری بین پرسنل شرکت وجود دارد. بنابراین تعامل بین کارکنان بیشتر شده و راندمان کاری شرکت افزایش خواهد یافت. از طرفی میزان ارتباط موثر با مشتری نیز به وسیله نرم افزار سی آر ام بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مزیت تولید محتوای مداوم و با کیفیت

کاربرد نرم افزار crm

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار