شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

بک لینک یا رپورتاژ؟ مسئله این است

بک لینک و رپورتاژ

مقدمه

در گذشته به دلیل نبود علم و تکنولوژی به اندازه این روزها، افراد هیچ تمایلی به استفاده از اینترنت برای انجام کارهای خود نداشتند. این روزها اما به دلیل گسترش اینترنت قضیه متفاوت تر از هر زمان دیگری شده است. در زمان شیوع بیماری کرونا بسیاری از افراد از ترس مبتلا نشدن به این بیماری منحوس سعی می کردند تمام خریدهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.

همین مسئله موجب شد تا وب سایت های اینترنتی مختلفی به وجود آیند. این وب سایت ها تمامی خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می دادند و این امکان را در اختیار مشتریان خود می گذاشتند تا آن ها بتوانند بدون وجود محدودیت جغرافیایی و یا مکانی از سایت آن ها خریدهای مورد نیاز را انجام داده و یا اطلاعات لازم را کسب کنند. به بیان بهتر وب سایت های فروشگاهی مانند یک مغازه ای هستند که به صورت 24 ساعته خدمات خود را ارائه می دهند و می توان از آن ها به عنوان یک روش مکمل برای فروش یاد کرد.

طبیعتا داشتن یک وب سایت به تنهایی کافی نیست و باید با روش های مختلفی مانند خدمات سئو، گوگل ادز و… سایت را در لینک های برتر گوگل جای داد تا در معرض دید همگان باشد. اگر به فکر استفاده از سئو هستید تا بتوانید به وسیله آن وب سایت خود را در معرض دید همگان قرار دهید؛ با ما همراه باشید.

بک لینک و رپورتاژ

سئو؛ تکه پازل گمشده شما

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو تکمیل کننده حلقه موفقیت شما در گوگل است. 99 درصد افراد روی زمین برای پاسخ دادن به نیازهای خود از موتور جستجوی گوگل استفاده می کنند. گوگل را می توان یک ابزاری دانست که توانست در مدت زمانی کوتاه جایگاه خود را در دنیا پیدا کرده و آن را به مرور زمان تثبیت کند. برای این که بتوان در این موتور جستجو رتبه گرفت؛ باید از روش های مختلفی استفاده کرد. یکی از مهم ترین ابزارهای سئو؛ استفاده از بک لینک و رپورتاژ می باشد. طبیعتا افرادی که با مقوله سئو بیگانه هستند؛ هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارند. بک لینک و رپورتاژ یک سری تفاوت ها با یکدیگر دارند که باید با آن ها آشنا بود.

طبیعتا اولین سوالی که در ذهن شما به وجود آمده؛ این موضوع است که چه تفاوتی میان بک لینک و رپورتاژ وجود دارد؟ چه زمانی باید از بک لینک و چه زمانی باید از رپورتاژ استفاده کرد؟ آیا می توان از هر دوی آن ها به موازات هم استفاده کرد؟ اگر اما و اگرهای زیادی در ذهن دارید و نمی توانید برای آن ها پاسخ مناسبی پیدا کنید؛ جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که ما در کنار شما هستیم.

مطلب مشابه: طراحی سایت بر اساس سئو

رپورتاژ، اعتبار شما در سایر وب سایت ها

برای این که بتوانید از رپورتاژ استفاده کنید؛ نیاز است تا در ابتدا یک محتوا آماده کنید. تولید محتوایی که توسط شما آماده می شود نباید اصلا جنبه تبلیغاتی داشته باشد. به عبارت بهتر در مورد کسب و کار خود یک محتوا با کیفیت و یونیک تهیه کرده و سعی کنید نگارش محتوا به صورتی باشد که مخاطب تا انتهای مطلب همراه شما باشد. طبیعتا هدف هر شخصی از سئو کردن، این موضوع است که با یک سری از کلمات در نتایج گوگل رتبه خوبی داشته باشد. نکته طلایی که به هنگام نوشتن رپورتاژ باید به آن توجه داشته باشید این است از کلمات هدف خود به صورت کاملا بهینه استفاده کرده و افراط نکنید.

کلمات هدفتان را باید به صفحات مختلف وب سایت خود لینک دهید. از میان تمام وب سایت های معتبر موجود یکی را انتخاب کرده تا رپورتاژ شما در آن وب سایت به انتشار برسد. در این حالت اعتبار شما هر روز نسبت به روز گذشته نزد موتور جستجوی گوگل افزایش پیدا می کند. این موضوع که در هر محتوا چند لینک باید قرار داده شود؛ انتخابی نیست و باید به قوانین وب سایت مورد نظر خود توجه داشته باشید. تاثیری که رپورتاژ بر روی سئوی سایتتان می گذارد را اصلا دست کم نگیرید.

بیشتر بخوانید :  مزیت محتوای باکیفیت

گرفتن بک لینک

بک لینک؛ معجزه وب سایت شما

هر وب سایتی ممکن است هزاران لینک داشته باشد. به لینکی که در سایر وب سایت های معتبر و برتر قرار می گیرد و به سایت شما ارجاع داده می شود؛ بک لینک می گویند. بک لینک گیری عملی تخصصی است که هر شخصی نمی تواند آن را به درستی انجام دهد. در صورتی که در بک لینک گیری افراط شود؛ گوگل به خوبی متوجه این موضوع شده و جریمه های سنگینی را برای سایت متخلف در نظر می گیرد. کاملا طبیعی در بک لینک گیری عمل کنید تا بتوانید به نتایج باور نکردنی دست پیدا کنید.

مطلب مشابه: الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

بک لینک یا رپورتاژ؟ مسئله این است.

طبیعتا یک سردرگمی برای افرادی که تجربه سئو کردن یک سایت را نداشته اند؛ به وجود آمده که بک لینک بهتر است یا رپورتاژ. پاسخ دادن به این سوال کمی سخت است؛ چرا که انتخاب این روش کاملا بستگی به استراتژی های شما دارد.

اگر موضوع استراتژی را در نظر نگیریم؛ معمولا 80 درصد افرادی که در زمینه سئو تجربه دارند؛ ترجیح می دهند تا از رپورتاژ آگهی برای قدرتمند کردن سایت خود استفاده کنند. علت این موضوع را می توان این مورد دانست که یک صفحه کامل از سایر وب سایت ها در اختیار شماست و این امکان را دارید تا به دغدغه های کاربران و مخاطبان سایت خود بپردازید. این اما تنها مزیت رپورتاژ نیست؛ چرا که می تواند بر روی سئو نیز تاثیر فراتر از حد تصوری بگذارد. ما به شما توصیه می کنیم که در ابتدا به اندازه از رپورتاژ آگهی استفاده کنید و سپس به دنبال استفاده از بک لینک باشید. این قول را به شما می دهیم که در این صورت به بهترین نتیجه ممکن می رسید.

یک نکته طلایی دیگر که شاید در هیچ وب سایت دیگری به آن پرداخته نشده؛ موضوع مرتبط بودن کسب و کار شما با وب سایتی که قصد خرید رپورتاژ آگهی از آن ها را دارید می باشد.

مطلب مشابه: سئو تکنیکال

رپورتاژ آگهی

کلام آخر

در این محتوا از 0 تا 100 در مورد بک لینک و رپورتاژ صحبت شد. امیدواریم از این محتوا بهره لازم را برده باشید.

 

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار