شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

سئوکار کیست و چه وظایفی دارد؟

آشنایی با سئو و بهینه سازی سایت

علم سئو شاخه‌ای از حرفه‌های دیجیتال است که در حوزه وب‌ سایت و اینترنت کار می‌کند. یک متخصص سئو به بهینه سازی صفحات وب‌سایت در نتایج موتور جستجو پرداخته و برای این کار از تکنیک‌های مختلفی استفاده می‌کند. امور مربوط به بهینه سازی سایت به دلیل وجود رقابت بسیار زیاد در این حوزه به‌شدت در حال پیشرفت است.

چنین امری سبب گردیده تا به بهره‌مندی از خدمات یک متخصص سئو نیاز داشته باشیم. یک فرد سئوکار وظایف مختلفی را در وب‌ سایت برعهده دارد که می‌خواهیم در ادامه به معرفی وظایف کاری این فرد می‌پردازیم.

متخصص سئوکار

 

متخصص سئو کیست؟

متخصص سئوکار فردی است که در امر بهینه سازی صفحات وب‌سایت در جهت پیداکردن رتبه‌های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو فعالیت می‌کند. یک فرد سئوکار از جنبه‌های مختلف این حوزه برای رسیدن به این هدف استفاده می‌کند. از جمله این جنبه‌ها می‌توان به تحقیق کلمات کلیدی، لینک‌سازی، تولید محتوا، سئو داخلی و خارجی اشاره نمود. تمام این فعالیت‌ها برای ارتقای ترافیک ارگانیک و بهبود تجربه کاربر عمل می‌کند. تمامی وب‌سایت‌هایی که می‌خواهند در این دوره از دنیای دیجیتال نامی برای خود دست و پا کنند، نیاز دارند تا از یک متخصص سئوکار برای ارتقای جایگاهشان در تجارت الکترونیک کمک بگیرند.

مطلب مشابه: سئو خارجی چیست و چگونه به سئو سایت کمک می کند؟

 

شرح وظایف متخصص سئو

همانند یک متخصص سئوکار وظایف مختلفی را برای بهینه سازی صفحات سایت در نتایج موتور جستجو بر عهده دارد. اگر بخواهیم تمامی این موارد را در اینجا به شما معرفی کنیم، ممکن است از حوصله بحث خارج باشد. بدین ترتیب می‌خواهیم به معرفی مهم‌ترین وظایفی که یک متخصص سئو وب‌سایت بر عهده دارد، بپردازیم.

شرح وظایف متخصص سئو

مطلب مشابه: مدیریت پیج اینستاگرام

1-تعیین استراتژی‌های سئو سایت

یکی از وظایف متخصص سئوکار در بهینه سازی یک صفحه سایت، اولویت‌ بندی و تعیین استراتژی برای انجام فعالیت‌های بهینه سازی خواهد بود. به این صورت که مهم‌ترین اقدامات برای بهبود نتایج موتور جستجو شناسایی شده و برای رسیدن به آن‌ها استراتژی‌های خاصی تعیین می‌شوند.

 

2-استفاده از کمپین‌های کسب ترافیک موتور جستجو

کسب ترافیک در نتایج موتور جستجو یا سرپ، راهکاری است که تأثیر بسزایی در بهینه سازی یک صفحه خواهد داشت. متخصصین سئوکار برای کسب ترافیک سایت از راهکارهای مختلفی استفاده می‌کنند. ساده‌ترین راهکار، جذب ترافیک پولی خواهد بود. بدین صورت که مبلغی به موتورهای جستجو داده می‌شود تا صفحه ما را در بازه نتایج موتور جستجو قرار بدهد. با این حال، راهکار دیگر این است که به دنبال جذب ترافیک ارگانیک باشیم. این مدل از ترافیک که بدون پرداخت هزینه صورت می‌گیرد، ممکن است که کمی دیر بازده باشد. با این حال، تأثیر بیشتری نسبت به مدل پولی در کسب رتبه بالاتر در موتور جستجو، خواهد داشت.

 

3-همکاری با تیم برنامه‌نویسی و طراحی سایت

یک سئوکار حرفه‌ای ممکن است دانش تخصصی درباره علوم برنامه‌نویسی و طراحی سایت نداشته باشد. با این حال، ارتباط بسیار مناسبی با افراد متخصص در این امر خواهد داشت. بدین صورت که متخصص سئوکار ایرادات موجود در ساختار وب‌سایت را بر اساس بهینه سازی موتور جستجو تشخیص داده و از متخصصین طراحی سایت می‌خواهد که این مشکلات اصلاح شوند.

همکاری با تیم برنامه‌نویسی و طراحی سایت

 

4-ارتباط با تیم دیجیتال مارکتینگ سایت

یکی دیگر از واحدهایی که یک متخصص سئوکار باید ارتباط نزدیکی با آنها داشته باشد، تیم دیجیتال مارکتینگ فروشگاه وب‌ سایت است. بدین دلیل که تیم سئو و شرکت دیجیتال مارکتینگ برای رسیدن به یک هدف مشترک از مسیرهای متفاوتی اقدام می‌کنند. آن هدف مشترک افزایش فروش خواهد بود. به همین دلیل اگر فعالیت این دو تیم با یکدیگر هماهنگ و همراه باشد، با سرعت بیشتری می‌توان به هدف افزایش فروش رسید.

 

5-تحقیق کلمات کلیدی و یافتن سرنخ‌های جدید

یکی دیگر از وظایفی که بر عهده سئوکار سایت است، بحث تحقیق کلمات کلیدی و یافتن سرنخ‌های جدید خواهد بود. همان‌طور که می‌دانید، کلمات کلیدی نقش مهمی را در جستجوهای اینترنتی دارند. کاربران به کمک این کلمات به دنبال شرکت‌های ارائه دهنده خدمات موردنیازشان می‌روند. یک متخصص سئوکار باید به‌روزترین کلمات کلیدی کاربران در جستجوهای اینترنتی را پیدا کرده و در محتوای سایت از آنها استفاده کنند. درگذشته انجام این کار کمی مشکل بوده و وقت زیادی را فرد سئوکار می‌گرفت. اما امروزه به کمک معرفی ابزارهای هوشمند سئو این کار می‌تواند دراسرع‌ وقت انجام بگیرد.

وظیفه دیگری که در این حوزه بر عهده یک فرد سئوکار است، جستجو برای یافتن سرنخ‌های جدید است. بدین ترتیب می‌توان به جذب مخاطبان جدیدتر و تبدیل آنها به مشتریان سایت اقدام نمود.

برای مثال: نقش سئو کار در افزایش مشتریان در سایت های فروشگاهی با توجه به جستجو محصولات توسط کاربران هدف بسیار اهمیت دارد.

مطلب مشابه: طراحی سایت فروشگاهی | اهمیت ساخت فروشگاه اینترنتی

6-لینک‌سازی

یکی دیگر از وظایفی که بر عهده فرد سئوکار است، مربوط به بحث لینک‌سازی در صفحات سایت است. لینک‌سازی یعنی ارتباط‌ دادن یک صفحه از سایت به صفحات دیگر همان سایت و یا سایت‌های دیگر است. به مورد اول لینک‌سازی داخلی می‌گویند و به مدل دوم لینک‌سازی خارجی می‌گویند. لینک‌سازی داخلی نقش مؤثر خود را در ایجاد یک سایت با صفحات یکپارچه و منسجم ایفا می‌کند. در حالی که لینک‌سازی خارجی به نوعی نشان دهنده اعتبار سایت و محتوای موجود در آن است. هر دوی این تکنیک ها در بهینه سازی صفحات سایت نقش بسزایی دارند.

مطلب مشابه: سئو داخلی چیست؟ فاکتورهای آن شامل چه مواردی می باشد؟

 

7-تولید محتوای مناسب برای سایت

تولید و به‌روزرسانی محتوا از دیگر وظایف متخصص و کار است که می‌تواند شخصاً اقدام به تولید آن نماید. همچنین می‌تواند از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات تولید محتوا، برای این کار استفاده نماید. نکته قابل توجه این است که محتوای تولید شده بتواند نیاز کاربر را به نحو مناسبی برطرف نموده و به حل مشکلاتش کمک کند. چنین محتوایی ارزش بسیار بالایی داشته و باعث می‌شود تا صفحه سایت در نتایج اول موتور جستجو قرار بگیرد. تعیین تقویم محتوایی فعالیتی است که متخصص سئوکار باید در این بخش اقدام به تهیه نمودن آن نماید.

مطلب مشابه: طراحی سایت بر اساس سئو

 

خدمات تخصصی سئو سایت با سپنتا مارکتینگ

 

خدمات تخصصی سئو و بهینه سازی سایت با سپنتا مارکتینگ

در این مقاله با شرح وظایف یک متخصص سئوکار آشنا شدید. همان‌طور که در این مقاله مطالعه کردید، یک فرد سئوکار با تحقیق در مورد وظایف خود می‌تواند باعث ارتقای وب‌سایت از جنبه‌های مختلف شود. اگر صاحب یک وب‌سایت بوده و به دنبال بهره‌مندی از خدمات حرفه‌ای سئو برای سایت خود هستید، شرکت خدمات سئو سپنتا مارکتینگ همان جایی است که به دنبالش می‌گشتید. این شرکت با پشت سر گذاشتن بیش از ده‌ها پروژه موفق طراحی و بهینه سازی سایت در کشور توانسته تجربه مناسبی را در این امر به دست آورد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار