شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ

رایج ترین  اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟

آیا شما تا به امروز از خود پرسیده اید که به صورت دقیق رایج ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ کدام اند؟ بالاخره هر شاخه کاری یک سری اصطلاحات خاص را در خود جای داده است. این کلمات و عبارات به گونه ای طراحی شده اند که می توانند روند کاری را مشخص و آن را تحت تاثیر خود قرار دهند. حوزه کاری دیجیتال مارکتینگ، یکی از جدید ترین شاخه های کاری ایجاد شده در سراسر جهان به حساب می آید. این شاخه که درآمد مطلوب و ویژگی های زیادی را در خود جای داده است، یک سری اصطلاحات خاص دارد. امروز ما قصد داریم تا مهم ترین و اصلی ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ را با هم مورد بررسی قرار دهیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر مورد خدمات سئو یا سایر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، با ما همراه باشید.

تعریف دیجیتال مارکتینگ

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

قبل از پرداخت به اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، بیایید تا نگاهی به چیستی این شاخه از بازاریابی بیندازیم. دیجیتال مارکتینگ را می توان به عنوان یک شاخه مهم از بازاریابی در نظر گرفت که در محیط اینترنت و دیجیتال رخ می دهد. دیجیتال مارکتینگ کاربرد های زیادی دارد. این روش بازاریابی به کارشناسان اجازه می دهد تا نسبت به یافتن مشتریان جدید تر در محیط اینترنت اقدام نمایند. به خاطر داشته باشید که دنیای دیجیتال مارکتینگ یک دنیای گسترده، بزرگ و وسیع می باشد. دنیایی که فعالیت در آن می تواند یک کار دشوار به حساب بیاید.

خیلی از افراد فکر می کنند که مباحث و اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ، موارد ساده ای هستند که پیچیدگی های زیادی را در خود جای نداده اند. متاسفانه این تفکر در مورد بازاریابی دیجیتال صحت ندارد. به خاطر داشته باشید که بازاریابی دیجیتال موارد زیادی را در خود جای داده است. خدمات سئو، مدیریت پیچ اینستاگرام، خدمات طراحی گرافیک،تولید محتوا، خدمات مربوط به طراحی سایت فروشگاهی و  غیره از جمله فعالیت هایی هستند که در این شاخه از بازاریابی قرار می گیرند. در صورتی که شما هم به دنبال سفارش طراحی سایت یا بهبود وضعیت سایت خود از نظر بازاریابی هستید، بهتر است که خدمات شرکت های فعال در این زمینه را به کار گیرید.

مهم ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ مربوط به بازاریابی

حال که مباحث مقدماتی را پشت سر گذاشتیم، بیایید تا به سراغ اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ برویم. اولین دسته بندی از اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ مربوط به بازاریاب ها می باشد. در لیست زیر شما می توانید مهم ترین اصطلاحات به کار رفته در این زمینه را مشاهده کنید.

  1. بازاریابی دیجیتال: نام دیگر دیجیتال مارکتینگ است. زمانی که افراد از ابزار های اینترنتی و آنلاین برای تحقق اهداف بازاریابی استفاده می کنند، این روند رخ داده است.
  2. بازاریابی درونگرا: زمانی که مشتری از راه های مختلفی به سمت مجموعه شما جذب شده و خرید خود را ثبت می کند، بازاریابی درونگرا رخ داده است.
  3. بازاریابی برونگرا: به فرآیند های تبلیغاتی خاصی گفته می شود که از زمان های قدیم برای بهبود وضعیت یک کسب و کار مورد استفاده قرار می گرفته اند. در این روش به جای اینکه مشتری به سمت شما جذب شود، شما به سراغ مشتریان می روید.
  4. همکاری در فروش: این سیستم کاربردی و با کیفیت به گونه ای طراحی شده است تا به بازاریاب ها بر اساس فعالیت هایشان مقداری پاداش ارائه کند.
  5. بازاریابی ایمیلی: به فرآیندی گفته می شود که در طی آن کاربران با استفاده از ایمیل مخاطبین و مشتریان جدید تری را جذب می کنند.
  6. بازاریابی محتوا: این روش بازاریابی اهمیت زیادی داشته و می تواند با استفاده از محتوای با کیفیت مشتریان را به سمت یک مجموعه هدایت کند.
  7. بازاریابی شبکه های اجتماعی: زمانی که روند بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی محبوب همچون اینستاگرام و تلگرام دنبال شود، این روند رخ داده است.

مطلب مشابه: مدیریت پیج اینستاگرام 

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ مربوط به نرخ

البته که اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ فقط مربوط به خود بازاریابی و فرآیند های اصلی آن نیستند. یک سری از اصطلاحات موجود در دنیای دیجیتال مارکتینگ، به نرخ ها اشاره دارند. آشنایی با نرخ ها و نحوه کار با آنها یک مسئله مهم به حساب می آید. مسئله ای که توجه به آن اهمیت زیادی دارد. در لیست زیر شما می توانید اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ مربوط به نرخ را مشاهده کنید.

  1. نرخ تبدیل: نرخ تبدیل عبارت است از تعداد بازدیدکنندگان عادی که به یک مشتری برای وب سایت شما تبدیل شده اند. برای محاسبه این نرخ، شما باید تعداد مشتریان را تقسیم بر تعداد بازدیدکنندگان نمایید و سپس عدد را در 100 ضرب کنید.
  2. بهینه سازی نرخ تبدیل: راه های زیادی برای بالا بردن نرخ تبدیل وجود دارد. زمانی که شما از تکنیک های مخصوص برای بهبود وضعیت سایت خود استفاده می کنید، نرخ تبدیل بهینه شده است.
  3. نرخ پرش: نرخ پرش یک معیار معتبر و دقیق نیست ولی توجه به آن می تواند مزایای خاصی را به همراه داشته باشد. نرخ پرش به تعداد کاربرانی گفته می شود که خیلی سریع سایت شما را ترک کرده اند.
  4. نرخ کلیک: نرخ کلیک در دنیای دیجیتال مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. این نرخ به تعداد کاربرانی گفته می شود که بر روی لینک های سایت شما کلیک کرده و به آن وارد می شوند.

سایر انواع اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

در نهایت، بیایید تا دیگر اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم. برخی از اصطلاحات به کار رفته در این زمینه، دسته بندی خاصی ندارند. ولی توجه به آنها توسط شرکت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند تا روند سئو سایت را در بهترین حالت ممکن دنبال نمایید.

  1. پرداخت به ازای کلیک: این اصطلاح یکی از مهم ترین زیر مجموعه های تبلیغات کلیکی به حساب می آید. زمانی که مخاطبین سایت شما بر روی یک تبلیغ کلیک کنند، هزینه آن برایتان ثبت می شود.
  2. تست ای / بی: این تست به یکی از مرسوم ترین روش های مربوط به بازاریابی دیجیتال گفته می شود. در این روش شما کمپین های مختلف را بررسی می کنید تا بتوانید به بازدهی مطلوب دسترسی پیدا نمایید.
  3. ترافیک طبیعی: ترافیک طبیعی به ترافیکی گفته می شود که از طریق موتور های جستجو به سایت شما وارد می شود.
  4. لندینگ پیج: صفحه ای است که یک کمپین خاص را ایجاد و مدیریت می کند.

اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ

در این مقاله ما سعی کردیم تا شما را با مهم ترین اصطلاحات دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم. البته که در این دنیای بزرگ، اصطلاحات دیگری هم هستند که شما می توانید به آنها توجه داشته باشید. موارد ذکر شده از جمله مهم ترین موارد طراحی شده در این زمینه به حساب می آیند.

مطلب مشابه: شرکت دیجیتال مارکتینگ در تهران سپنتا مارکتینگ

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار