شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

الگوریتم پاندا گوگل چیست؟

مقدمه

گسترش اینترنت و همه گیری آن بین عموم مردم باعث شده تا این روزها بسیاری از افراد از موتور جستجوی گوگل برای رفع امور مختلف خود استفاده کنند. همین موضوع باعث شده تا وب سایت های زیادی در کشور شروع به فعالیت کنند. داشتن تنها یک سایت نمی تواند باعث درآمد زایی شود؛ چرا که نیاز است از یک اهرم به نام سئو استفاده کرد. با سئو کردن، یک سایت می تواند در نتایج و لینک های برتر گوگل جای بگیرد. اگر به فکر سئو کردن یک سایت هستید اما در مورد آن اطلاعاتی ندارید؛ با ما در این مقاله همراه باشید چرا که قصد داریم در مورد یکی از مهم ترین الگوریتم های گوگل به نام الگوریتم پاندا صحبت کنیم.

الگوریتم پاندا چیست و چه وظایفی دارد.

محتوا به راستی پادشاه سایت است!

قطعا برای شما هم پیش آمده زمانی که قصد دارید در مورد یک موضوع اطلاعاتی را کسب کنید؛ سایت های مختلف مطالب بی کیفیت و بعضا بدون ارزشی را در اختیار شما می گذارند. این مطالب بی کیفیت هیچ پشتوانه علمی ندارند و صرفا ساخته ذهن نویسنده هستند. در صورتی که به اشتباه بودن این مطالب توجهی نشود؛ بقیه وب سایت ها نیز از این قاعده پیروی می کنند و همین موضوع باعث می شود تا مخاطبان هیچ ارزشی برای محتوای درج شده در سایت قائل نشوند. این اما پایان کار نیست چرا که مخاطبان نیز به موتور جستجوی گوگل برای پیدا کردن پاسخ های مختلف اطمینان نمی کنند. قطعا با خواندن این بخش، این سوال برایتان به وجود آمده است که اصلا چه نیازی به قرار دادن مطلب بر روی سایت می باشد.

برای سئو کردن یک سایت، نیاز است تا از روش های مختلفی استفاده شود تا بتوان به این وسیله توجه گوگل را به سمت خود جلب کرد. یکی از این روش ها تولید محتوای با کیفیت و البته یونیک می باشد. در صورتی که بتوانید برای وب سایت خود مطالب با کیفیتی را نگارش کنید؛ ربات های گوگل به خوبی متوجه این موضوع شده و وب سایت شما را در لینک های برتر گوگل قرار می دهند. همین مسئله به خوبی بیان گر این است که تولید محتوای غیر کپی چه ارزشی از نظر گوگل دارد.

بیشتر بخوانید : خدمات تولید محتوا

الگوریتم پاندا؛ مامور مبارزه با محتواهای بی کیفیت

الگوریتم پاندا، یکی از الگوریتم های فوق العاده مهم گوگل می باشد که مسئول مبارزه با محتواهای بی کیفیت است. الگوریتم پاندا این مسئولیت را دارد تا محتواها را بر اساس کیفیتی که از نظر مخاطبان دارد؛ به صورت طبقه بندی شده نشان دهد. شاید این سوال برایتان به وجود آمده باشد که ربات های گوگل از چه طریقی متوجه این موضوع می شوند. گوگل به رفتار کاربران خود توجه بیش از اندازه ای دارد. در صورتی که مخاطبان مدت زمان زیادی را صرف ماندن در یک سایت سپری نکنند؛ به خوبی الگوریتم های گوگل متوجه این موضوع شده و به مرور زمان باعث می شوند تا سایت تنزل رتبه پیدا کند. در برخی اوقات این تنزل رتبه به اندازه ای است که باعث می شود تا سایت پنالتی شود. در این جاست که سئوکاران برای حل این مشکل از روش های مختلفی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: تبلیغ درگوگل

جریمه شدن توسط الگوریتم های مختلف گوگل

چه طور متوجه این موضوع شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؟

یکی از مهم ترین مولفه هایی که موجب می شود تا متوجه این موضوع شویم که توسط الگوریتم پاندا جریمه شده ایم؛ موضوع تنزل رتبه ناگهانی است. البته به این موضوع نیز دقت داشته باشید که هر تنزل رتبه ای نیز نمی تواند نشانه ای از جریمه شدن توسط الگوریتم پاندا باشد. یکی از مهم ترین ایراداتی که بر این الگوریتم وارد است؛ این موضوع می باشد که حتی اگر یک قسمت از سایت دارای محتوای ضعیف باشد؛ کل سایت ضربه می بیند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که برای رهایی از جریمه شدن توسط این الگوریتم، راه های مختلفی وجود دارد که می توان از آن ها استفاده کرد. یکی از اشتباهات رایج که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند؛ موضوع حذف کردن مطالب سایت است. به هیچ عنوان سعی نکنید مطالب قدیمی خود را از سایت حذف کنید. بهترین راه مقابله با این الگوریتم تولید محتوای با کیفیت به صورت مستمر است.

یک نکته طلایی که شاید در هیچ جای دیگری به آن اشاره نشده؛ این موضوع است که هیچ حداقل و حداکثری برای تعداد کلمات محتواهای خود در نظر نگیرید. یک محتوای با کیفیت، محتوایی است که بتواند نیازهای کاربران را به بهترین شکل ممکن پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید :مزیت تولید محتوای باکیفیت و مداوم

چه المان هایی توسط این الگوریتم بررسی می شود؟

الگوریتم پاندا تنها یک وظیفه مشخص ندارد و باید مولفه های بسیار زیادی را بررسی کند. این الگوریتم به اندازه ای وظیفه دارد که طبیعتا صحبت کردن در مورد تمام آن ها نیاز به نگارش ده ها صفحه مقاله دارد. از مهم ترین وظایف این الگوریتم می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • بررسی محتوای کم حجم

محتوایی که در سایت قرار می گیرد، نباید نگارش ضعیفی داشته باشد؛ همچنین تعداد کلمات نیز باید به اندازه ای باشد که حق مطلب در آن ادا نشده باشد. وجود داشتن یک منبع موثق نیز یکی از الزامات یک محتوای خوب است.

  • بررسی محتوای تکراری

وجود داشتن محتوای تکراری آفت یک وب سایت می باشد. سعی کنید کوچک ترین مشابهتی میان جملات صفحات مختلف سایت شما وجود نداشته باشد.

  • بررسی کیفیت محتوا

محتوا باید به صورتی باشد که بتواند به علم مخاطبان موردی را اضافه کند. مطالب خود را صرفا با استفاده از یک سری جملات کلیشه ای پر نکنید.

  • بررسی بهینه سازی بیش از اندازه محتوا

بهینه سازی بیش از حد یک وب سایت نیز می تواند مضر باشد. به هنگام سئو کردن یک سایت از افراط و تفریط دوری کنید.

  • بررسی مزرعه محتوا نبودن سایت

سایت نباید مزرعه محتوا باشد. منظور از مزرعه محتوا، وب سایت هایی هستند که مطالب آن ها از دیگر وب سایت ها جمع آوری شده اند.

  • و….

کاربرد الگوریتم پاندا

کلام آخر

در این محتوا سعی بر آن شد تا در مورد وظایفی که الگوریتم پاندا توضیحاتی داده شود. امیدواریم از خواندن این محتوا نهایت بهره را برده باشید.

بیشتر بخوانید :گوگل چگونه محتوای باکیفیت را تعریف می کند

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار