شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

گوگل چگونه «محتوای با کیفیت» را تعریف می‌کند: آیا شما درست انجام می‌دهید؟

گوگل چگونه «محتوای با کیفیت» را تعریف می‌کند

کارشناسان بازاریابی بر اهمیت استراتژی محتوای آنلاین ساخته شده حول محتوای با کیفیت برای رشد کسب و کار تاکید دارند. برای دستیابی واقعی به موفقیت درازمدت بازاریابی، باید محتوایی را ایجاد، منتشر و توزیع کرد که باعث جذب مشتری شود.

با توجه به اینکه تولید محتوا چقدر برای رشد کسب و کار بسیار مهم است، بسیاری از برندها بر اساس چندین فاکتور کیفیت محتوا را اندازه گیری می کند و یک استراتژی بازاریابی محتوا ایجاد می کنند. این موارد شامل تعداد کلمات، خوانایی و ارزش کلی است و بر اساس اصل E-A-T (تخصص، اقتدار و اعتماد) هدایت می شود. اما در حین بحث در مورد محتوای با کیفیت برای سئو، جان مولر گوگل تعریف گسترده تری از محتوای با کیفیت ارائه کرد که از حالت معمول دور می شود.

مولر توضیح می دهد: «وقتی صحبت از کیفیت محتوا می شود، منظور ما فقط متن مقالات شما نیست. “این واقعاً کیفیت کلی وب سایت شما است – و همه چیز از طرح بندی گرفته تا طراحی را شامل می شود.”

بنابراین، محتوای با کیفیت به چه معناست؟ با نگاهی به تعریف گوگل از محتوای باکیفیت، واضح است که آنچه ما می‌دانستیم محتوای وب‌سایت با کیفیت است، در واقع تنها بخش کوچکی از نحوه مشاهده گوگل از آن است. این مقاله به بررسی کیفیت محتوای واقعی و نحوه نوشتن محتوای وب سایت خوب به عنوان بخشی از بهینه سازی موتور جستجو (سئو) و استراتژی محتوای آنلاین می پردازد.


چگونه معمولاً “محتوای با کیفیت برای سئو” را تعریف می کنیم: اصل E-A-T

برای سال‌ها، صاحبان مشاغل و متخصصان خدمات نوشتن محتوای با کیفیت بر این ایده تمرکز داشتند که کیفیت محتوا بر اساس ویژگی‌های متن خاص است. چنین ویژگی هایی توضیح می دهد که محتوای با کیفیت برای سئو چگونه باید به نظر برسد تا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) عملکرد خوبی داشته باشد. این شامل:

• تعداد کلمه
• خوانایی
• نگارش و دستور زبان
• فهمیدن قصد کاربر
• قابلیت عمل پذیری

با هدایت این ویژگی ها، بازاریابان و متخصصان خدمات نوشتن محتوای با کیفیت به اصل E-A-T به عنوان راهنمای اصلی خود برای تولید محتوایی که تبدیل می شود روی آوردند.

E-A-T مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است: سه جنبه کلیدی که قابلیت اطمینان و ارزش کلی یک قطعه از محتوای وب سایت را ارائه می دهد.

•(E) تخصص: عمق دانشی که نویسنده در مورد یک موضوع خاص دارد.
• (A) اعتبار: بیان می کند که آیا دانش به اشتراک گذاشته شده توسط نویسنده قابل اعتماد است یا خیر.
• (T) اعتماد: نشان می دهد که آیا می توان به نویسنده و دامنه ای که محتوا در آن میزبانی می شود اعتماد کرد یا خیر.


معنای محتوای با کیفیت به گفته گوگل

جان مولر گوگل در یک نشست ساعت اداری سئو گوگل، تعریف گسترده تری از محتوای با کیفیت را به اشتراک گذاشت. همانطور که در بالا ذکر شد، گوگل فقط به متن نگاه نمی کند تا سطح کیفیت نوشتن محتوا را برای یک دامنه خاص تعیین کند. در عوض، محتوا را در زمینه تجربه کاربر (UX) نگاه می کند و کیفیت محتوا را بر اساس کیفیت کلی وب سایت ارزیابی می کند.

مولر می افزاید، «بنابراین اینطور نیست که ما صرفاً به متن مقاله نگاه کنیم و همه چیزهای اطراف آن را نادیده بگیریم و بگوییم، «اوه، این متن باکیفیت است.» ما واقعاً می خواهیم به طور کلی به وب سایت نگاه کنیم. “

به گفته گوگل، معنای محتوای با کیفیت، ویژگی های متن و اصل E-A-T را در بر می گیرد و فراتر می رود. این بسیار گسترده‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کردیم محتوای با کیفیت باید باشد و کیفیت محتوا را در رابطه با وب‌سایت شما، از جمله تصاویر، سرعت بارگذاری، طرح‌بندی، اصالت و ساختار – اساساً تمام جنبه‌های فنی وب‌سایت شما، رتبه‌بندی می‌کند.


چرا تعریف گوگل اهمیت دارد؟

با توجه به تعریف گسترده گوگل از کیفیت محتوا، اکنون محتوای با کیفیت به چه معناست؟ به طور خلاصه، نگاه کردن به معنای محتوای با کیفیت از دید گوگل، نگاه ما به نوشتن محتوا و استراتژی محتوای آنلاین شما را به طور کلی تغییر می دهد. به جای تمرکز بر نحوه نوشتن محتوای خوب وب سایت، ما را مجبور می کند به نوشتن UX و UX خوب کلی آن توجه کنیم.

بنابراین به جای اینکه تمام تلاش خود را بر روی جستجوی کلمات کلیدی سئو و ایجاد وبلاگ های با کیفیت متمرکز کنید، به نحوه ارائه و ارتباط آن با کاربر خود به همان اندازه توجه کنید. گوگل همیشه بر نیاز دامنه‌ها برای اولویت‌بندی UX تاکید کرده است، به طوری که UX را به یک سیگنال رتبه‌بندی برای سئو تبدیل کرده است. با ایجاد یک پایه فنی محکم برای محتوای خود، می توانید به طور موثر UX سایت خود را بهبود بخشید و در عین حال دستورالعمل های گوگل را برآورده کنید و عملکرد خود را در رتبه بندی جستجوها افزایش دهید.


ویژگی های محتوای با کیفیت بالا

پاسخ جان مولر به ویژگی‌های مختلف یک محتوا نشان می‌دهد که یک محتوا چگونه به عنوان «محتوای باکیفیت» طبقه‌بندی شود. در اینجا برخی از ویژگی‌های خدمات تولید محتوای باکیفیت وجود دارد که ما با تعریف گوگل شناسایی کرده‌ایم تا به شما نشان دهیم چگونه محتوای وب‌سایتی خوب بنویسیدکه عملکرد خوبی در نتایج جستجو داشته باشد.

  1. به هدف جستجو پاسخ می دهد
    وبلاگ های با کیفیت هدف جستجو را شناسایی می کنند و می توانند نیاز کاربر را برآورده کنند. این بدان معناست که تأکید بیشتری بر جستجوی کلمات کلیدی سئو برای ایجاد محتوایی که با هدف آنها مطابقت دارد، داشته باشید. با انجام تحقیقات دقیق کلمات کلیدی سئو در اوایل، می توانید هدفی را که در پس عبارات جستجوی اغلب استفاده می شود شناسایی کنید و خدمات سئو سایت مناسبی را ایجاد کنید که با آنچه کاربر به دنبال آن است مطابقت داشته باشد.

به عنوان مثال، اگر کاربر به دنبال اطلاعات کلی در مورد یک موضوع باشد، در صورت برخورد با محتوایی که بر فروش یک محصول متمرکز است، به احتمال زیاد از صفحه خارج می شود. در عوض، با ایجاد وبلاگ‌های باکیفیت که اطلاعات مورد نیاز آنها را فراهم می‌کند، پاسخ مناسب را به درخواست آنها به روشی که آنها انتظار دارند ارائه دهید.

  1. قابل خواندن است
    صرف نظر از طول محتوایی که تولید می کنید، محتوای شما همچنان باید خوانا باشد تا جذاب شود. این به عوامل زیادی بستگی دارد، از جمله پیچیدگی کلماتی که استفاده می‌کنید، پرمخاطب بودن جملات شما، املا، دستور زبان و استفاده از اصطلاحات خاص در حوزه فعالیت شما.

در اینجا برخی از بهترین روش ها برای خوانایی بیشتر محتوای شما آورده شده است:

• متن را به قطعات جدا کنید تا راحت تر خوانده شود.
• از عناوین فرعی مناسب برای تفکیک اطلاعات استفاده کنید.
• برای پشتیبانی از عبارات خود و معرفی وقفه هایی در متن، تصاویر بصری اضافه کنید.
• نکته خود را به بهترین شکل ممکن توضیح دهید.
• از کلمات پیچیده اجتناب کنید.

  1. به درستی قالب بندی شده است
    قالب بندی مناسب به خوانندگان کمک می کند تا اطلاعات مورد نظر خود را در صفحه پیدا کنند. اغلب، خوانندگان به ندرت کل یک وبلاگ را مطالعه می کنند تا پاسخ پرسش خود را دریافت کنند. در عوض، آنها متن را اسکن می کنند و از سرنخ های مختلف در متن استفاده می کنند تا در کمترین زمان ممکن آنچه را که به دنبال آن هستند، بیابند. به همین دلیل خوانایی ضروری است و چرا باید به درستی قالب بندی شود.

در اینجا برخی از ویژگی های محتوای با قالب بندی مناسب آورده شده است:

• استفاده از لیست های مرتب شده برای برجسته کردن چینش متن.
• استفاده از بولت پوینت برای برجسته کردن متن در مواردی که دنباله آن مهم نیست.
• استفاده خلاقانه از حروف درشت و بزرگ برای تاکید بر یک نکته.

  1. به طور کامل تحقیق شده است
    اصل E-A-T هنوز در نوشتن محتوای با کیفیت اهمیت دارد و در میزان تحقیقی که انجام می‌دهید منعکس می‌شود، به همین دلیل عمق دانشی که می‌توانید با خوانندگان خود به اشتراک بگذارید را تایین می‌کند. این به شما کمک می کند تا مهارت و اقتدار خود را در موضوع مقاله نشان دهید و در عین حال بیان کنید که بدون شک منبع اطلاعاتی قابل اعتمادی هستید.

هنگام نوشتن در مورد یک موضوع خاص، همیشه از ذکر منابع معتبر اطمینان حاصل کنید. داده های مرتبطی را پیدا کنید که بتواند از ادعاهای شما نسخه پشتیبان تهیه کند. مهمتر از همه، از مطالعات فعلی یا به روز استفاده کنید تا مطمئن شوید که فقط اطلاعات دقیق ارائه می دهید. این مهم است حتی اگر در مورد تجربیات شخصی خود بنویسید یا دیدگاه خود را در مورد موضوعی به اشتراک بگذارید.

  1. برای UX (تجربه کاربری) بهینه شده است
    همانطور که در بالا ذکر شد کیفیت محتوا فقط به متن مربوط نمی شود. ظاهر و احساس محتوای شما به همان اندازه که چگونه خوانده می شود مهم است. همانطور که متخصصان نوشتن تجربه کاربری می گویند: تحویل محتوا به اندازه خود محتوا اهمیت دارد.

در اینجا چند راه وجود دارد که می توانید مطمئن شوید محتوای شما برای UX بهینه شده است:

• سلسله مراتب را به محتوا با وزن بصری و چیدمان مناسب معرفی کنید.
• برای سهولت خواندن از فونت های جذاب استفاده کنید.
• فضای منفی بیشتری بین خطوط محتوا اضافه کنید.
• بهبود سرعت بارگذاری صفحه.
• مطمئن شوید که محتوای شما در دستگاه های مختلف به خوبی خوانده می شود.


نتیجه گیری

همانطور که امروز در اینجا آموختیم، کیفیت محتوا فقط مربوط به خود متن و ویژگی های مختلف آن نیست. در عوض، گوگل به سایت شما کلی نگاه می کند تا مشخص کند محتوایی که به اشتراک می گذارید واقعاً با کیفیت است یا خیر. و از آنجایی که محتوای با کیفیت جزء مهمی از استراتژی بازاریابی دیجیتال هر شرکت است، توجه به طراحی وب سایت و UX شما توانایی شما را برای عملکرد در موتور‌های جستجو به میزان قابل توجهی بهبود می بخشد.

آیا برای به حداکثر رساندن مزایای محتوای با کیفیت بالا به کمک نیاز دارید؟ شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا می تواند به شما کمک کند. ما یک شرکت فنی سئو هستیم که خدمات جامع بازاریابی دیجیتال را ارائه می دهیم که شما را به اهدافتان نزدیک می کند. ما همچنین یک سرویس بازاریابی محتوا و نوشتن محتوای سئو را ارائه می‌دهیم تا به شما کمک کند محتوایی را که باعث جذب مشتری می‌شود، افزایش دهید، با وجود این خدمات طراحی سایت سایت ما بر اساس UX عملکرد وب‌سایت شما را در گوگل بهبود می‌بخشد. برای مشاوره رایگان همین امروز با ما تماس بگیرید.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار