شرکت دیجیتال مارکتینگ سپنتا

چرا استراتژی باید اولین قدم کمپین دیجیتال مارکتینگ شما باشد؟

استراتژی دیجیتال مارکتینگ

مصرف کنندگان و مشاغل مدرن اغلب اوقات آنلاین هستند. بنابراین اگر می‌خواهید به آنها دسترسی پیدا کنید و پایگاه مشتریان خود را گسترش دهید، باید خود را در پلتفرم‌های آنلاینی که آنها استفاده می‌کنند بازاریابی کنید.

با این حال، پیشرفت مؤثر در چشم‌انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر امروزی مستلزم پیش‌زمینه بازاریابی گسترده و دانش درباره نحوه عملکرد استراتژی‌های مختلف است. متأسفانه، بدون اینکه مشاوران استراتژی بازاریابی دیجیتال کمپین‌های خود را هدایت کنند، کسب‌وکارها به تکنیک‌های یکسان متوسل می‌شوند یا در نهایت کورکورانه به دنبال روندهای آنلاین هستند.

اما بازاریابی برند، خود بدون ایجاد یک استراتژی در ابتدا یا اجرای برنامه ریزی استراتژی بازاریابی دیجیتال، ملتزم به شکست است. مانند هر اقدام دیگری، اجرای مستقیم بدون مشاوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ منجر به یک اقدام ناهماهنگ می شود که منجر به تلف شدن منابع و بازگشت سرمایه (ROI) کم می شود.

برای دستیابی به موفقیت بلندمدت تجاری، باید یاد بگیرید که چگونه یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر داده ها و متناسب با نیازهای شرکت خود ایجاد کنید. اما دیجیتال مارکتینگ چیست؟ استراتژی بازاریابی دیجیتال دقیقا چه کاربردی دارد؟ و مراحل فرآیند بازاریابی استراتژیک چیست؟ در بخش‌های بعدی به این سؤالات مهم و بیشتر پاسخ می‌دهیم.

استراتژی دیجیتال مارکتینگ در وهله اول چیست؟

استراتژی بازاریابی دیجیتال پایه و اساس هر کمپین بازاریابی دیجیتال است. این مجموعه‌ای از اجراها است که قرار است در کانال‌های آنلاین با دقت انتخاب شده انجام شوند تا به شرکت ها در دستیابی به اهداف بازاریابی دیجیتال خاص خود کمک کنند.

با این تعریف، استراتژی بازاریابی دیجیتال در زمینه رشد کسب و کار چیست؟

برای پاسخ به این سوال، شایان ذکر است که بازاریابی دیجیتال صرفاً بازاریابی آنلاین برند شما نیست. در عوض، برنامه‌ریزی استراتژی بازاریابی دیجیتال شامل تجزیه و تحلیل کارهایی است که کسب‌وکار شما درست انجام می‌دهد – و چه چیزی اینطور نیست – بنابراین می‌توانید مخاطبان را هدف قرار دهید و آنها را به طور مؤثرتری به مشتریان همیشگی خود تبدیل کنید.

نادیده گرفتن اهمیت برنامه ریزی استراتژیک برای فعالیت های بازاریابی، این کار را برای شما دشوار می کند:

• اشتباهات بازاریابی دیجیتال خود را بیابید و رفع کنید

• بیشترین بهره را از سیستم عامل های دیجیتال خود ببرید

• فروش خود را رشد دهید و پایگاه مشتری خود را ایجاد کنید

• از رقبای خود بهتر عمل کنید

از طرف دیگر، ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ابتدا شما را قادر می سازد:

• شکاف ها در کارکرد خود تعیین کنید

• هدف گذاری مخاطبان خود را بهبود بخشید و دسترسی خود را گسترش دهید

• افزایش ترافیک، مشتریان احتمالی و تبدیل ها

• نام تجاری خود را رشد دهید و با رقیب های بزرگ خود رقابت کنید

یادگیری نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال نیز به شما چند پیروزی سریع می دهد. پیروی از یک فرآیند بازاریابی استراتژیک به شما کمک می کند تا در مسیر درست شروع کنید و تلاش های شما را در آینده آسان تر می کند.


نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال: چند نکته از تجربیات ما

چه تلاش‌های بازاریابی آنلاین خود را به یک آژانس استراتژی بازاریابی دیجیتال بسپارید یا برند خود را به تنهایی بازاریابی کنید، درک چگونگی ساخت استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ ضروری است.

توسعه استراتژی بازاریابی دیجیتال، فرآیند ایجاد برنامه‌های عملیاتی است که شما را در دستیابی به اهداف برندتان راهنمایی می‌کند. این مرحله برای رسیدن به اهداف کسب و کار شما و تضمین مزیت رقابتی شما در بازار آنلاین بسیار مهم است.

آیا آماده هستید تا در یک جلسه سازنده برنامه ریزی استراتژیک برای بازاریابی خود را شروع کنید؟ در اینجا مراحلی وجود دارد که باید با مشاوران استراتژی بازاریابی دیجیتال یا تیم داخلی خود انجام دهید:

۱. با تنظیم اهداف هوشمند شروع کنید
اولین قدم در توسعه استراتژی بازاریابی، تعیین اهداف است. تعیین هدف بسیار مهم است زیرا به شما جهت می دهد. این به شما کمک می کند تا بفهمید به کجا می خواهید بروید و برای رسیدن به آنجا چه کاری باید انجام دهید. با این حال، شما نمی توانید فقط اهدافی را که فکر می کنید خوب هستند دنبال کنید.

نکات مهم زیر را برای اهداف دیجیتال مارتینگ خود در نظر بگیرید:

خاص: اهداف شما باید تا حد امکان واضح و دقیق باشد. به عنوان مثال، افزایش نرخ تبدیل مشتریان بالقوه به مشتریان همیشگی تا پایان سه ماهه دوم سال ۱۴۰۱ تا ۲۰ درصد.

قابل اندازه گیری: اهداف شما باید قابل اندازه گیری باشد و به شما امکان می دهد پیشرفت خود را پیگیری کنید. هدف خاص ما قبل از آن نیز قابل اندازه‌گیری است زیرا به شما امکان می‌دهد بدانید چه زمانی موفق خواهید شد

قابل دستیابی: اهداف شما باید بسته به مهارت ها، منابع و زمان در دسترس شما قابل دستیابی باشد.

مرتبط: اهداف بازاریابی شما باید با کسب و کار شما نیز مرتبط باشد. آنها باید نیازهای کسب و کار شما را برطرف کنند و شما را به عنوان یک شرکت به اهدافتان نزدیکتر کنند.

محدود به زمان: در نهایت، اهداف شما باید مهلتی داشته باشند که تا آن زمان باید انجام شوند. داشتن یک چارچوب زمانی به شما کمک می کند تا اهداف بلندمدت خود را بر وظایف روزانه خود اولویت بندی کنید.

۲. مخاطبان خود را مطالعه کنید و شخصیت مشتریان احتمالی خود را تحقیق کنید
پس از درک اینکه اولین قدم در توسعه استراتژی بازاریابی چیست، وقت آن است که با درک اینکه برای چه کسی بازاریابی خواهید کرد، در فرآیند بازاریابی استراتژیک پیش بروید. ایجاد پرسونای خریدار دقیق پس از مشاوره استراتژی دیجیتال مارکتینگ شما را قادر می سازد تا پروژه ای درست کنید که واقعاً با مخاطبان شما صحبت کند.

اما شخصیت خریدار چیست؟ آنها نمایه های مبتنی بر داده و تحقیقات مشتریان ایده آل شما هستند که حاوی اطلاعات مرتبط، از جمله سن، مکان و قدرت خرید آنها هستند. این پروفایل ها همچنین چالش هایی را که در مورد کسب و کار شما با آن روبرو هستند روشن می کند.

اگر برای ایجاد پرسونای خریدار برای استراتژی بازاریابی خود به کمک نیاز دارید، مشورت با شرکت دیجیتال مارکتینگ مورد اعتماد خود به شما این امکان را می دهد که پروفایل های محکمی ایجاد کنید و تلاش های بازاریابی دیجیتال خود را در مسیر درست هدایت کنید.

۳. عملکرد آنلاین موجود خود را ارزیابی کنید
قبل از اینکه پروژه جدید را با شرکت مشاوره استراتژی بازاریابی دیجیتال خود ادامه دهید، ابتدا باید بدانید که در حال حاضر در کجا هستید. حضور آنلاین شما در حال حاضر چگونه است؟ نگاهی به دستاوردهای خود به شما کمک می کند تا بهترین و موثرترین راه ها را شناسایی کنید.

نمی دانید چگونه یا از کجا شروع کنید؟ نگاهی به تلاش های موجود خود در این زمینه بیندازید:

• آنالیز وب سایت، طراحی و توسعه آن توسط تیم خود یا بررسی توسط شرکت طراحی سایت معتبر

• استراتژی سئو سایت (SEO).

• استراتژی بازاریابی محتوا

• استراتژی پرداخت به ازای کلیک (PPC).

• استراتژی رسانه های اجتماعی

فعالیت های بازاریابی فعلی خود را در این پلتفرم ها و میزان ترافیک و مخاطبانی که به شما می دهند را شناسایی کنید. اما اگر مطمئن نیستید که چگونه استراتژی بازاریابی موجود خود را آنالیز کنید، با یک استراتژیست بازاریابی دیجیتال مشورت کنید تا قدم بعدی رو به جلو بردارید.

۴. استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را با استفاده از داده های خود بسازید
اکنون که اهدافی دارید که باید دنبال کنید، یک شخصیت خریدار برای هدف قرار دادن و یک حضور آنلاین برای شروع، تنها کاری که باید انجام دهید این است که استراتژی بازاریابی خود را کنار هم قرار دهید. این مرحله شامل ایجاد رویکرد کلی و تاکتیک‌های خاصی است که برای دستیابی به اهداف بازاریابی خود اجرا خواهید کرد. همچنین ممکن است شامل یافتن شرکت‌های مشاوره بازاریابی استراتژیک برای کمک به شما در توسعه یک برنامه دقیق مبتنی بر داده باشد.


نتایج اثبات شده از مشاوران استراتژی دیجیتال مارکتینگ سپنتا

یک برنامه ریزی استراتژی بازاریابی دیجیتال کامل و مبتنی بر رشد، به کسب و کارها این امکان را می دهد که در چشم انداز دیجیتالی همیشه در حال تغییر حرکت کنند، به مخاطبان هدف خود دست یابند و فروش مورد نیاز خود را برای رشد بالا ببرند. به همین دلیل است که آژانس مشاوره استراتژی بازاریابی ما به ایجاد استراتژی های ساختاریافته و مبتنی بر داده در هر پروژه بازاریابی دیجیتال اعتقاد دارد.


زمان آن رسیده است که یک استراتژی بازاریابی دیجیتالی قوی بسازیم
اگر می خواهید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق راه اندازی کنید، ابتدا باید روی استراتژی تمرکز کنید.

انجام دادن برنامه ریزی خود قبل از هر چیز به شما کمک می کند تا بفهمید اکنون کجا هستید، کجا می خواهید باشید و چگونه به آنجا برسید. از سوی دیگر، ناتوانی در یادگیری نحوه ایجاد یک استراتژی بازاریابی دیجیتال یا دور زدن برنامه ریزی استراتژیک برای بازاریابی، پتانسیل رشد کسب و کار شما را خراب می کند.

اکنون که این نکات را فهمیدید، وقت آن است که دست به کار شوید! شما می توانید انتخاب کنید که با تیم داخلی خود، استراتژی های مختلف را آزمایش کنید.

یا می‌توانید با یک شرکت مشاوره استراتژی بازاریابی دیجیتال با تجربه شریک شوید تا استراتژی‌های مبتنی بر داده‌ها را از همان ابتدا راه‌اندازی کنید ـ سپنتا مارکتینگ می تواند شریک قابل اطمینان شما باشد.

آژانس دیجیتال مارکتینگ سپنتا خدمات بازاریابی دیجیتال متمرکز بر استراتژی را به هزاران کسب و کار ارائه کرده است. جلسات مشاوره استراتژی بازاریابی دیجیتال مبتنی بر داده ما به مشتریان ما این امکان را می دهد تا استراتژی های بازاریابی دیجیتال قوی ایجاد کنند، از پلتفرم های مناسب استفاده کنند و فروش خود را افزایش دهند .

آیا آماده اید تا توسعه استراتژی بازاریابی خود را با یکی از بهترین شرکت های مشاوره بازاریابی استراتژیک شروع کنید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید و بیایید شروع به ایجاد یک برنامه بازاریابی آنلاین کنیم که نتایج واقعی را به همراه دارد.

دریافت مشاوره رایگان

برای گرفتن مشاوره تخصصی رایگان جهت رشد کسب و کار خود شماره تماس خود را ارسال نمایید.

مطالب مفید

فروش لباس در اینستاگرام
اینستاگرام

همه چیز درباره فروش لباس در اینستاگرام

نحوه راه اندازی فروشگاه لباس در اینستاگرام   راه‌اندازی فروشگاه و بهبود فروش لباس در اینستاگرام به روش‌های مختلفی انجام می‌شود. در ادامه یک راهنمای

به رشد کسب و کار خود فکر میکنید؟

همین حالا با ما تماس بگیرید

رشد کسب و کار